Gå til innhold

kor tykk tråd

Ranger emnet

Rekord 2,2i

Anbefalte innlegg

Jeg har o.6 i mitt esab apparat nå, hadde 0.8 i tidligere og synns det var greiere. Så jeg kjøper ikke 0.6mm en gang til.

Bruker Biltema sin tråd og synns den funker fint. Men kjøp 0.8mm ;-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åffer likte du ikke 0.6mm da? Skulle tro det er lettere å kontrollere, eller å dosere "nok" tråd. Jeg synes ofte at det bygger seg opp så fort. Ja, jeg kan jo senke trådmatinga, men alt med måte.. det stopper jo opp til slutt..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Gutter....

Husk på at dere sveiser mest på bil...

Å da blir det av å til litt hull og gliper når en har tilpasset bitene som skal sveises inn....vis det går litt fort...:thumb

Da er det best med 0,8 i apparatet, for da fylles hullet fortere....

De med varmgang har jeg aldri merket noe forrandring på...

Sveiser selv mest med 0,8 og drar på med mye strøm så det smelter skikkelig.. da slipper en de svære hugene med sveis etterpå....

Har hjulpet endel kompiser å fikse og ordne og den største feilen de gjør er at de ikke skrur opp nok strøm, syter og klager over at det brenner hull hele tiden, men det har bare med teknikk og erfaring å gjøre....

Så mitt råd er å skru seg oppover å finne grensa for hva som er fornuftig ....

Men 0,8 tråd, ja helt klart mitt valg!:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider