Gå til innhold

Skifting av ytre drivledd på Audi A4 95

Ranger emnet


Alucard

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å skifte det ytre drivleddet på disse bilene? Skal skifte nå på venstre side foran. Har fått alt jeg trenger. Men ikke ABS ring. Sto jeg skulle bruke den gamle. Men det går vel greitt? Noen store problemer jeg kan støtt på under operasjonen. Beste er vel å skru av hele drivledder før jeg skifter den ytre delen? Alt om dette temaet mottas med stor takk. :)

 

MVH Alucard

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merka det der. Har fått av skivene og alt. Og etter mye om og men fikk jeg endelig leddet ut. Nå gjenstår det vanskelige. Skru av det ytre leddet frå selve drivleddet. Ser ikke noen måte å få det av. Forstår faktisk ikke hvordan det er festet. Men om noen har peiling på det, blir svar mottat med stor takk.

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsesplint? Ser ikke noe som kan minne om det der. :p Er bare en rund skive med en gummipakning bak. Ellers ser jeg særs lite. Men skal prøve litt mer senere når jeg blir ferdig med diverse ting her på dataen. ^^

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsesplint? Ser ikke noe som kan minne om det der. :p Er bare en rund skive med en gummipakning bak. Ellers ser jeg særs lite. Men skal prøve litt mer senere når jeg blir ferdig med diverse ting her på dataen. ^^

Jeg vil tro det er en splint som holder leddet fast i akslingen. En lås må det være. Kanskje en fjærlås? Ser det slik ut?

drivledd1.jpg

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet drivakselmansjetter på bilen min for en stund tilbake.

 

Dersom du skrur den store bolten helt inn i drivleddet vil du få presset leddet fra selve akslingen. Altså den bolten du måtte skru ut for å få løs akslingen fra hjulnavet.

 

 

Var ikke noe super forklaring, men håper den kan være til nytte.

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått skifta det leddet. Fant ut hvor den låsepinnen var. Den var inni selve leddet. Eneste måtte å få det ytre leddet løst frå selve akslingen var et par lette kakk med en hammer og voila. Det gled rett ut. Mye banning og slikt må til. Men jeg fikk det jo til til slutt. ^^ Når dette endelig er ute av verden kan jeg endelig begynne å konsentrere meg om stereoanlegget igjen. Men nå er det kveld siden jeg skal på jobb i morgen.

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår