Gå til innhold

Hva er galt med omega?

Ranger emnet

bjørn

Anbefalte innlegg

For en som er helt grønn på Opel - hva bør jeg se etter hvis jeg titter på en omega (91-94) ?

se ihvertfall etter rust på hjulbuer, dører og kanalene.. og se på sveisen på fjørtårnene i motorrommet.. de har en liten tendens til å sprekke.. ellers sjekk alt grundig..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny fastlege spør du meg :D

Er du helt grønn på Opel er ikke dette bilen for deg.....

mitt tips ihvertfall.

alt går an å lære seg og opel omega e en herlig bil!!!!!!! anbefales...

Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig... det e nok kun de uheldige tilfellene som folk hører om.. eg har hatt 2 omegaer.. en omega A 91 mod.. ingen problemer med den utenom at eg knakk kammen på den, men det var på banekjøring... og no har eg en 95 omega B.. går som en klokke..

Så omega e bra biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, fin å kjøre. Men dyr og tidkrevende å holde på veien....

okey,begynner og bli småligt lei,negativitet din,nå skal jeg forsvare bebien min,går som en klokke,blir brukt litt hard,blir tatt vare på litt mere en vanligt en annen bil;)hehe.Omega er en herlig bil,bare pga, du hadde mye prob med den du hadde trenger ikke det og gjelde alle.min har rullet 220. nå og går frisk og fin.greit nok jeg har hatt prob. men da overhalte jeg motoren på den.etter det går som ny!overhalingen av motoren kostet meg i deler si 6-7 tusen jobben gjorde jeg selv.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2,5 år/50.000km har jeg byttet:

Klosser fremme

Skiver, klosser, håndbrekksko bak

Linkstag til krengningsstabilisatorstag fremme

Håndbrekkvaier

Bensintank

clutch

pluggledninger og fordeler

olje og filter

luftfilter

hjullager en side bak

bærekule hs

registerreim

masse dekk

fikset litt rust

Til å være en bil fra 1987 som har gått 300.000km syns jeg ikke dette er galt. Bilen har blitt plaget fra dag 1 med full gass og mye stygg kjøring.

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett rust som er problemet.. Hjulbuer bak, kanaler, fram-vanger, støtdempertårn foran og øvre fjærfestet bak er de mest vanlige plassene.. Men det finnes enkelte eksempler som er veldig velholdt! Men de må du som regel gi litt ekstra for..

Andre vanlige feil er bla. foringer i bakakselbru bak, stabstagledd foran, fjærbeinslager, bensintank bak, innsugs-slangen.. Omega A er en av de bilene jeg har vært borti som er lettest og skru på!

ellers en sterk og trofast bil, som er god og komfortabel og kjøre! Den er romslig om du har brukt for å ha inn to barnevogner (har tre sedaner selv og det er ikke noe problem.. :))

Mye bil for lite penger!

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 2.0 16v ecotec da? typiske feil på disse?

noe problem å bytte motrstyring å evt topp til 16v 150 hester fra calibra? er vel samme blokka?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider