Gå til innhold

Noen problemer. 320i E30 88''.

Ranger emnet

Tsbusa

Anbefalte innlegg

Hei,

Har noen problemer med min 320i, E30 88modell.

Forklaring:

Motor tungstartet, starter, går fint på tomgang, men noen ganger fjusker den litt da også.

Ved kjøring, som regel i slutten av 1 gir og fra midten av 2 gir. (Høyere gir også), jeg drar på, den kommer på turtall, men dør ut, er slapp, vil liksom ikke gå høyere opp på turtall. Noen ganger kutter den helt. En gang opplevde jeg at den gikk så dårlig at jeg kun klarte å kjøre i starten på hvert gir, med lite gass, hvis ikke kuttet den og nesten dør. Men prøvde idag å kjøre i 2 gir, dro på, dabber av på turtall, men tar inn clutch og gir bånn fjøl, da dabber den ikke, bensinproblem? Som kommer kun når det er motstand?

Motoren er slik så og si kun når den er varm, men har skjedd en gang da den er kald. Men hvis jeg får disse probleme, kan jeg stenge av motoren, så vente noen sekunder, så starte den igjen, og da funker den ganske godt igjen.. Men etter en liten stund kan problemet komme tilbake..

Jeg trodde det var tenningsfeil til å begynne med, så skifet plugger, rotor og fordeler lokk, har også kuttet ut lambda føler i tilfelle den drev å kødda, siden jeg har bitte litt fri eksos ved den. Men det ble ikke noe forskjell. Kan noen vite hva dette er? Er veldig irriterende når dette skjer, er såvidt at jeg klarer å kjøre bilen fremmover når det er på sitt værste...:(

Spørsmål 2, hva er dette slags pumpe? Den sitter ved innsugingsmanifolden. den må vel pumpe luft? men hvorfor? Den lager også en liten surre lyd og tikke lyd med bare tenningen på.

IMG_3710.jpg

IMG_3711.jpg

IMG_3712.jpg

Hva er den's oppgave?

Håper på seriøse og hjelpfulle svar! ;D

(Postet denne også under BMW siden av forumet, men i tilfelle andre har vært borti det også, poster jeg det også her, håper det går greit...)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider