Gå til innhold

Trist å se bilen dra sin vei

Ranger emnet

BIG1

Anbefalte innlegg

Og ja de blir fete med senk og felger så det er nok grunnen.

En annen grunn til å ikke kjøpe kebabcab for mitt vedkommende er at jeg ikke jakter chics med bilen. Kunne vært fett med cab ,men da velger jeg heller en c70 en en ihelkjørt 318i...

Jepp, 740 er deilig med kantfelger og senk, men det er for så vidt E36 cab også.. 740 er ikke pen med bodykit og chrome M3-speil, ikke E36 cab heller. Ikke 240 heller..

Hva er egentlig smartere enn at en 15-16 år gammel smågutt kommer her og uttaler seg om hva som er fete og gode biler, som kanskje har sittet på med den lokale helten i bygden som kjørte bmw cab med 1,8l og full guffe på anlegget og så etter bimboer på streeten?

Bygda? Neppe, bor i Oslo jeg..

Hva er galt med 14 år gamle bimboer?

eiriksmil: Skaff deg et førerkort og gro hår på balla, og kjør mange biler før du uttaler deg om hvilke biler som er noe å ha.

Volvo er ganske undeholdende biler å kjøre, og jeg synes de er dirkte pene å se på, og mange av de sparker faktisk ganske brukbart i fra.(ikke B230A/B19A/B21A)

Du skal være flink skal du få en volvomotor til å ryke, men jeg har 2 volvomotorer på samvittigheten da, så kanskje heg er flink jeg da.(B230A og B19A)

Men hva vet du, du har jo en charade med 1,3 liter for faan, kan ikke regne med at du ser gleden i en gammel volvo, spesiellt når du ikke har kjørt en skikkelig hardt.(hvis du har kjørt en i det hele tatt)

Skjønner ikke egentlig poenget med en rusten, gammel 1.3 Charade heller, for så vidt. Men, selv om jeg elsker bilen min, tviler jeg på at det blir mer Daihatsu, av den enkle grunn at det er så mange muligheter. Jeg skjønner rett og slett bare ingenting, når folk tilber Volvoer, drar på harryhandel til Søta Bror for å kjøpe seg Baums og store vinger..

godt gjort å ta live av en b19a vertfall! hehehe:D

å ej må bere le ta han me store daihatsuen also hahaha

Da ler jeg tilbake til mannen som ikke kan norsk, og som kjører stasjonsvogn.. Haha, så festlig..

Forresten, 740-eiere virker langt mer seriøse enn 240-eiere.. Noe som igrunn er bra. Dere skjønner at senk og felg er the way to go, ikke mange baums, hevesett, grøftelys og aluvinge..

Forresten, meget pen den sorte her!

Har forresten ingenting imot Volvo, og husker å ha måpt etter en pen, original, burgunderrød 744, sagt "PENT!", mens mine venner bare har stått og grublet på hva jeg så :D

Men det er lov å prøve noe annet ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

som sagt, stikk å sett fyr på noe biler..

mikael, hører rykter om at gamle biln er gått til stavanger området? da skal jeg få sett den i virkeligheten hvertfall, å det er jo bra..men vær nå så snill å gå for noe annet en e36cab! e30 heller, er 1003ganger finere med en "riktig" e30 enn en e36(som jeg forresten aldri har sett til nå)

menmen..hver med sitt, men må si jeg hadde aldri trodd at en som deg(som har hatt en slik bil) ville gjør noe slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230ft: Om du var i Mandal forrige lørdag?? På Rally Sørland.. Syns jeg kjente igjen bilen din, sto utenfor en butikk rett ved E-39?

Mikaelft: Du skulle aldri solgt bilen din!! Kommer til å savne den, jeg savner hvertfall min :P

En vakker dag blir d 740 igjen :)

" Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enda verre forhold i Oslo da. Er vel stort sett kun BMW-er her som er overstylet med store aluvinger osv. Du kan jo først se litt på 240-ene her på forumet før du uttaler deg om at alle har aluvinger. Har ikke sett så fryktelig mange med det. Vi får se når du får lappen, og slutter å være så veslevoksen. Kanskje noen gidder å ta deg seriøst da.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enda verre forhold i Oslo da. Er vel stort sett kun BMW-er her som er overstylet med store aluvinger osv. Du kan jo først se litt på 240-ene her på forumet før du uttaler deg om at alle har aluvinger. Har ikke sett så fryktelig mange med det. Vi får se når du får lappen, og slutter å være så veslevoksen. Kanskje noen gidder å ta deg seriøst da.

Tøffing, du.. Så fordi jeg ikke har lappen, har jeg ikke sett 240er? Og fordi jeg ikke har lappen tar ikke Volvo-folket meg seriøst? Eller var det bare fordi jeg stilte spørsmålstegn med Volvoismen?

Jeg har ikke sagt noe om Volvoene på forumet, jeg har ikke egentlig sett så mange E36 caber på forumet heller. Men Jontes cab, og Dr_S' coupe viser hvordan en pen E36 skal se ut.. Det er ikke nødvendig å kalle det møkkabiler fordi om noen er overstylet, det gjelder i grunn med Volvoer også..

Jeg sa jo til og med at de 740ene jeg har sett her, virker veldig proffe. Og hvis dette absolutt varmer ditt hjerte, har jeg en 240-poster hengende ved pulten i klasserommet...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt, stikk å sett fyr på noe biler..

mikael, hører rykter om at gamle biln er gått til stavanger området? da skal jeg få sett den i virkeligheten hvertfall, å det er jo bra..men vær nå så snill å gå for noe annet en e36cab! e30 heller, er 1003ganger finere med en "riktig" e30 enn en e36(som jeg forresten aldri har sett til nå)

menmen..hver med sitt, men må si jeg hadde aldri trodd at en som deg(som har hatt en slik bil) ville gjør noe slikt!

Det var en svart 940 GLE med 17'' Eiker felger,styling kit rundt hele bilen,sota ruter,vindavvisere,original 940 vinge og biltema tåkelys i frontspoileren(osv. osv.)...var ganske så fet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffing, du.. Så fordi jeg ikke har lappen, har jeg ikke sett 240er? Og fordi jeg ikke har lappen tar ikke Volvo-folket meg seriøst? Eller var det bare fordi jeg stilte spørsmålstegn med Volvoismen?

Jeg har ikke sagt noe om Volvoene på forumet, jeg har ikke egentlig sett så mange E36 caber på forumet heller. Men Jontes cab, og Dr_S' coupe viser hvordan en pen E36 skal se ut.. Det er ikke nødvendig å kalle det møkkabiler fordi om noen er overstylet, det gjelder i grunn med Volvoer også..

Jeg sa jo til og med at de 740ene jeg har sett her, virker veldig proffe. Og hvis dette absolutt varmer ditt hjerte, har jeg en 240-poster hengende ved pulten i klasserommet...

blir veldig OT her nå, men du stilte spørsmål om volvoismen!? når da og hva da!?

hveilke volvoer her inne har aluvinger? har ikke sett noen, om du ikke regner med airforce vinga på bl.a den oransje 242 til maxis, men du mener den er harry/stygg? heh jaja

har ikke fått med meg om noen har sagt det er møkkabiler, men hva de blir assosiert med er en helt annen sak! ska ikke utdype det så mye mer da jeg sikkert får bot for det og, men regner med du skjønner hva jeg mener?

-hva er det egentlig som driver deg til å gjøre dette gang på gang? å gå imot bl.a volvofolk å sånn, du må vel snart forstå at du ikke kommer noen vei alikevel, og at folk blir mer og mer irritert på deg!? men det er vel kansje det som er målet?

den bMV'en du posta bilde av tidligere var forresten ikke noe fin..ser jo ut som den er laget i plast å har blitt utsatt for sterk sol lengerenn den burde eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjørt/eid en E36 cab?

Riktignok er 740 fet, og ja, jeg har litt lyst på en, men hvorfor sverger alle Volvo-eiere til de rustne, gamle kassene? Unnskyld ordbruken, men hva er egentlig så utrolig fasinerende med dem? :D

Er klart at alle gamle og nye biler ruster, men volvo'ene tåler mye mer juling enn mange andre biler.

gode motorer,

sterkt chassi,

bakhjulstrekk,

enkelt å skru på selv,

god tilgang på deler,

enkelt å trimme, -originaldelene tåler mye juling

god kjørekomfort

"evighetsmaskin"

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir veldig OT her nå, men du stilte spørsmål om volvoismen!? når da og hva da!?

hveilke volvoer her inne har aluvinger? har ikke sett noen, om du ikke regner med airforce vinga på bl.a den oransje 242 til maxis, men du mener den er harry/stygg? heh jaja

har ikke fått med meg om noen har sagt det er møkkabiler, men hva de blir assosiert med er en helt annen sak! ska ikke utdype det så mye mer da jeg sikkert får bot for det og, men regner med du skjønner hva jeg mener?

-hva er det egentlig som driver deg til å gjøre dette gang på gang? å gå imot bl.a volvofolk å sånn, du må vel snart forstå at du ikke kommer noen vei alikevel, og at folk blir mer og mer irritert på deg!? men det er vel kansje det som er målet?

den bMV'en du posta bilde av tidligere var forresten ikke noe fin..ser jo ut som den er laget i plast å har blitt utsatt for sterk sol lengerenn den burde eller noe

Se, du har egentlig ingen gode argumenter.. Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk er så glade i Volvoer, og aldri skal ha noe annet... Det er hva jeg ikke skjønner.. Men, for all del, Volvoer kan utrolig lett bli fete, samme med E36er. Litt senk, litt kantfelg, that's it... Og ja, jeg har lyst på en 740...

Og, ett pluss til med Volvo, det er kort til Sverige.. I motsetning til meg som omtrent må lete rundt jorden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ein styla bmw så e det garanter ein pakkis og ein drid bil (billig bil). Disse e kjøpt av hm hm penger. Ser du ein dyrer og flottere bmw så e det ein nordmann å bilen e ofte guud, men dette forekomme sjeldenheten. Her e det sånn at når ein bmw komme så ed det blostyling og masse musikk midt på dagen når mann burde hvert på jobb som vanlige folk. Disse bilen er grunnen til at balltreet ligger baki for om mann krasjer med dem så kommer vell hele familien for å banke!!! Skal mann ha bmw så må det ikke være en typisk pakkis bil syns jeg

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider