Gå til innhold

Volvo 240 B230F - > D24 (Diesel)

Ranger emnet


ronjakob

Anbefalte innlegg

Jeg har en 90' Volvo 240 med B230F motor og M47 kasse.

 

Hva må jeg bytte til dersom denne skal bli diesel ? Passer den gamle 6'eren fra Volkswagen LT direkte på M47 kassen ? Passer den nyere Volkswagen T4 (Sprinter) motoren på girkassen ? Evt. hvilken kasse må på ? Må jeg bytte mellomaksel ?

Hv mer trenger jeg ? El-anlegg ? Følere ?

 

Har liten erfaring med motorbytte, må ha dette inn med teskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke så mye stress å sette inn en lt motor,men du bør ha bilen vedsiden av når du bytte over om det er fra en 240 eller en lt.Mye elannlegg er det ikke på en diesel heldigvis gløding å kansje stoppen.Gode motora i hverfall hadde en som hadde ca 700 000km bak seg hadde vært drosje engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv hatt 240s med lt 50 diesel motor i,og de går skremmende dårlig uten turbo! 82hk er det vel i de uten turbo.

 

har selv nå turbo diesel motor fra 92 mod bmw 5-serie i min 245 bruksbil,samt 5 trinns getrag kasse. er ca 140hk i motoren orginalt,har montert intercooler samt en del mer ladetrykk,så det er ca 150+ hk og i overkant av 330n i motoren nå,det flytter greit på seg. den bruker ca 0,8 l per mil på vanlig småkjøring og nedi 0,6 på langkjøring..

 

har forrsten en m46 diesel kasse liggende om du trenger, bor også i bergen!

 

Jeg har en 90' Volvo 240 med B230F motor og M47 kasse.

 

Hva må jeg bytte til dersom denne skal bli diesel ? Passer den gamle 6'eren fra Volkswagen LT direkte på M47 kassen ? Passer den nyere Volkswagen T4 (Sprinter) motoren på girkassen ? Evt. hvilken kasse må på ? Må jeg bytte mellomaksel ?

Hv mer trenger jeg ? El-anlegg ? Følere ?

 

Har liten erfaring med motorbytte, må ha dette inn med teskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stygg og rusten 245 diesel med m45. Med skilt og betalt årsavgift, den går billig (halv årsavgift + vrakpant + noen kroner). EU-godkjent ut september..

 

Positive ting: 91 frontrute, 86-speil..

 

Har også en m47 uten mellomaksling fra forrige eier, men om den passer diesel er uvisst.

 

Disse motorene kan du sette turbo på uten å senke kompen, må vel bare lage hull til oljeretur..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår