Gå til innhold

cRxXx: '92 honda civic lsi *prsjekt cTx*

Ranger emnet

cRxXx

Anbefalte innlegg

• 2 months later...
  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er bilen lakkert.

Jeg lakkerte den selv på skolen med "top of the line" utstyr.

Kvaliteten ble ganske bra, er tråss alt første gangen jeg røren en lakksprøyte.

Dette bildet beskiver fargen veldig bra. (har ikke fått tatt bilder enda).

Bilde_031.sized.jpg

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Som vanlig en stund siden jeg har oppdatert her men det har nå skjed litt av vært da.

Jeg har prøvemontert del sol fronten, og jeg kom frem til at om finishen skal bli skikkelig bra må det legges veldig mange timer i bilen, på et karosseri verksted, så den planen er lagt på is i noen år fremmover.

Men bilen endte opp på et karroseri verksted, så nå er det sveiset båder er her og der (hovedsaklig hjulbuene bak).

Den er og blitt tectyl behandlet under.

Jeg har å montert en tykkere alu radiator med en vifte som skulle levere tre ganger mer luft enn den originale. Så nå håper jeg tempe holder seg mer stabil på bane kjøring.

Også har jeg montert Sparco pro2000 stolen min, og fy fan den er bare så utrolig rå! Helt fantastisk og sitte i.

Også har jeg kjøpt k-sport coilovers som skal monteres på bilen, er veldig spent på hvordan dette blir.

04042007001.jpg

02042007.jpg

31032007001.jpg

18042007001.jpg

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også fikk jeg plutselig lånt lakkboksen til byåsen videregående for en billig penge, så da heiv jeg meg til og lakket bilen.

Resultatet ble veldig bra faktisk. Jeg har aldri lakkert før, så det ble en liten "sig" og litt "appelsinhud", men alt i alt veldig bra. Jeg er og kjempe fornøyd med fargen, men det er velig vanskelig og ta bilde av.

Det blir forresten ikke samme stilen som jeg hadde planlagt siden det er så mye oransjt i den lakken. Det blir da svarte lister og svarte felger++.. isteden for hvite felger som var den opprinnelige planen.

Jeg har tatt noen bilder, men med mobil kameraet blir ikke den røde fargen realistisk i det hele tatt, men den oransje kommer veldig bra frem med blitzen (kanskje litt mer enn i virkeligheten).

07052007016.jpg

07052007017.jpg

07052007019.jpg

07052007015.jpg

07052007014.jpg

07052007012.jpg

Karl Kristian Nyborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har det blitt gjort en del, bilen begynte nemmlig og få verksted abstinenser, den hadde jo tross alt vært ute på veien nesten en arbeids uke..

Så på Lørdag hev jeg og en kompis oss rundt og røsket ut motor m.gir og hele ledningsnettet (++), og alt dette er nå solgt.

På søndagen begynte jeg og demontere den nye motoren.

Det blir en d15b2 blokk, PM7 (dohc ZC) stempel, ESi topp, Akmee Type-R kammer er bestillt. Jeg har bestillt pakkninger og slikt direkte fra Honda i USA. Det blir og komplett OBD-1 lednings nett, og crome motor styring. Kompresjons forholdet blir ca 11,8:1..

Det har forresten kommet en pumpe med E85 til Trondheim, så jeg blir nok og sette på 450cc dysene mine med en gang, slik at jeg kan prøve meg litt frem med det som drivstoff ettervært.

Ganske bra bilde av fargen

Hondamotor016.jpg

Begynne og ta ut gammel motoren.

12052007001.jpg

Gammelmotoren ute

Hondamotor027.jpg

Gammel motoren

Hondamotor032.jpg

Ut med ledningsnett.

12052007003.jpg

må vell prøve og finne et nytt ledningsnett da..hmmm

12052007005.jpg

Nye motoren klar til demontering

13052007005.jpg

Nye toppen klar til overhaling og planing. (Den er nå planet så mye at jeg får en komp på ca 11,8:1 med CRX stemplene).

13052007006.jpg

Karl Kristian Nyborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, kan nå informere om at kammene kom før helga (takk til Lonestar), også fikk jeg kjøpt et nytt kjølerør av quickcivic, som kom på lørdag.

Men pakning sett, stempel ringer (osv) kom til tolla for snart en uke siden, så krysser fingrene for at det kommer i postkassa mi i dag.

Ellers så har jeg vært litt lei av og skru i det siste, så jeg har ikke montert interiøret, eller montert k-sport coiloversene. Satser på jeg får litt arbeids lyst når pakninger og alt det kommer.

Blokka ble forøvrig vasket på Cylinderservice.

Også fikk jeg cylinderservice til og sette CRX stemplene på lsi rådene. Dette kan jo ikke ta stort mer enn 30min med rett utstyr, så det kan vell ikke være så dyrt. Men Flytting av stempler og vasking av blokk kostet faktisk nesten 1600,-, så neste gang skal jeg heller kjøpe meg verktøy for og montere stemplene selv :-p

Karl Kristian Nyborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
KAMMEN!

Fant du oljetemp-måleren? :D

hehe, klarer altså aldri og venne meg til og si Kammen, og ikke Kammene. :-p

Jepp, fant en kjekk sak på jobb! Hils og takk!

Karl Kristian Nyborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mye og gjøre i det siste, så har ikke fått gjort så mye med bilen. Må vell innrømme at jeg er litt lei hele bilen egentlig, har vell mistet litt motet, men skal bli godt og få den på veien igjen nå.

Men her er nå det som er gjort.

-Interiør og ledningsnett er montert, og rengjort.

-Motor er satt sammen, og lakkert. Blokk, topp, innsug, og girkasse ble sølv. Bunnpanne og det meste av braketter, deksler og andre detaljer er matt svart. Alt er lakkert med motor lakk.

-Motoren og alt er satt i bilen. Mangler bare noen små ting for og starte opp egentlig.

-Montert K-sport coilovere forran. Regner med jeg tar bak i dag.

-Prøvemontert noen Old-school OZ 8,5*15" felger med ET-14, og med skikkelig strekk på dekkene (skikkelig tysker look), er litt spent på hvordan de blir på bilen, og om det blir plass..hehe

09062007013.jpg

11062007006.jpg

09062007003.jpg

11062007001.jpg

11062007004.jpg

13062007001.jpg

13062007003.jpg

Karl Kristian Nyborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det er vel første gang jeg har sett OZ Turbo på en Honda Civic. Virkelig godt valg, om de passer! :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider