Gå til innhold

cRxXx: '92 honda civic lsi *prsjekt cTx*

Ranger emnet


cRxXx

Anbefalte innlegg

[...] denne motoren trives veldig godt rundt 2000rpm [...]

Er langt ifra bare ulemper med 90 millimeter slaglengde. Jeg så engang et torque-overlay fra en dynoutskrift der de hadde testet en ZC (som jeg ofte kaller D16A8/9 (sliter mindre på tastatur og stemmebånd)) og en B16A (samme dynoen). ZC'en hadde en hel del mere dreiemoment opp til cirka 5500-6000 RPM der B16A'en tok over. "Area under the curve" er ikke bare for show ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet du om noen har swappet inn en D16a9 i en EK før? Har aldri sett noe som har gjort dette på noen Hondaforum. Går det like enkelt som i en EG? (bortsett fra ledningsnett) Tenkte på swap fra D14a4 - D16a9.

 

 

hmm, EK er vell obd2, eller hverfall obd-1.

 

om den er obd1 må du bygge motoren om til obd1. dvs finne en dohc zc obd1 fordeler (får kjøpt på ebay), obd1 lambdasonde (kan bruke fra hvilken som helst 92-> civic bortsett fra lsi og vei), og den obd dohc zc styreenhet (fås og på ebay).

 

er bilen din obd2 må du ha obd2-obd1 conversion harness..

 

har aldri hørt om noen som har gjort det swappet før nei..

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er langt ifra bare ulemper med 90 millimeter slaglengde. Jeg så engang et torque-overlay fra en dynoutskrift der de hadde testet en ZC (som jeg ofte kaller D16A8/9 (sliter mindre på tastatur og stemmebånd)) og en B16A (samme dynoen). ZC'en hadde en hel del mere dreiemoment opp til cirka 5500-6000 RPM der B16A'en tok over. "Area under the curve" er ikke bare for show ;)

 

ja, det tror jeg så gjærne. eneste fordelen med b-serien er at det høye turtallet gjør at de har veldig lav utveksling, og fremdeles når like høy fart på de samme girene. Med andre ord gjør det at de går bitte litt bedre totalt sett.. i teorien ;)

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det vell påtide med en lite oppdatering her og..

 

Har endelig (etter mye om og men) fått av bolten som holder reimhjulet på veiva fast, så nå har jeg endelig fått byttet register reim. det var virkelig påtide..

 

Har lakkert toppdekslet to ganger. først med felg lakk, så med matt svart. Men er ikke helt fornøyd enda..

 

Har montert støtdemper tårn avstivnigs stag forran og bak. (og lakkert de matt svart).

 

Har montert et old school sports ratt (gammelt og slitt, men akkurat passe stort, og bedre og holde i enn det orginale)...

 

bakgrunn4.jpg

bur1.jpg

rattet.jpg

deksel15.jpg

deksel10.jpg

deksel6.jpg

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er langt ifra bare ulemper med 90 millimeter slaglengde. Jeg så engang et torque-overlay fra en dynoutskrift der de hadde testet en ZC (som jeg ofte kaller D16A8/9 (sliter mindre på tastatur og stemmebånd)) og en B16A (samme dynoen). ZC'en hadde en hel del mere dreiemoment opp til cirka 5500-6000 RPM der B16A'en tok over. "Area under the curve" er ikke bare for show ;)

 

 

husker du hvor du så det "torque-overlay"'et? honda-tech?

tengte jeg skulle søke etter det, men vet ikke hvor jeg skal starte :P

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I overigår fikk jeg Mugen Chippen min som ble bestilt fra usa for knappe en uke siden.. gleder meg til og teste den ut, ilag med data loggingen..

 

kan anbefale http://www.xenocron.com til alle og en vær.. kjempe man og handle med..

 

EDIT: adressen til xenocron var tidligere feil, men er nå rettet..

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har jeg lekt meg litt mer med g-tech måleren..

 

klarte kvart mila (402m) på ca 15.5s med en passasjer, full tank, og servo montert..

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker du hvor du så det "torque-overlay"'et? honda-tech?

tengte jeg skulle søke etter det, men vet ikke hvor jeg skal starte :P

Prøvde å lete litt, men det er nok godt gjemt i arkivet et sted. Klarte ikke å finne det, men skal definitivt si ifra hvis jeg kommer over det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. takk.. har og prøvd og lete litt på honda tech, men er jo ikke sikkert det var der du fant det.. så blir litt håpløst da..

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår