Gå til innhold

Larsen-Racing`s™ -84 Volvo 240 Turbo

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

luigi: Har rake 3" røret jeg og den loffen bak. Den lager bra med lyd, men slik motorlyd karakteriserer vi vel ikke som bråk :D

DaButcher: Hjelper sikkert lite. Var i Haugesund å hentet meg nytt 2.5" orginalt 240 Turbo anlegg i går jeg.. Så røk kassen i dag, tror jeg...off, blir mye dette! Men den jævla bakakslingen ryker aldri!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heldigvis! Var det bare lamellen som gikk sönder!

Neimen, hva er dette???

Volvo695.jpg

Volvo696.jpg

"Riste litt på lammellen og høre single lyd"

Det mangler da noe her?

Volvo697.jpg

De to fjærene var løse..

Volvo698.jpg

Heldigvis ingen skade på svinghjul!

Volvo699.jpg

Her ser dere hvor kassen har tatt oppi bilen:

Volvo700.jpg

Her er skaden på kassen, det må bygges om!

Volvo692.jpg

Volvo693.jpg

Ser OK ut her inne

Volvo694.jpg

Så, det var heldigvis bare lamellen! Da kjøper jeg Zinter lammell neste gang. Så får jeg shimse ned girkasse traversen slik at kassen ikke tar borti bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Fikk slengt på panhardstaget på lørdag. Nå har jeg 41mm fra hjul til skjermen på begge sider.

Den foringen som sitter på den delen som henger på akslingen var blitt presset 1cm ut og den "tråsnella" som sitter der var på vei inn der som foringen sitter! Hullet i den foringen som er i andre enden var blitt en god del millimeter større! Her har det vert krefter i sving:)

Se foringen på det orginale staget, på høyre siden.

Volvo703.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk slengt på panhardstaget på lørdag. Nå har jeg 41mm fra hjul til skjermen på begge sider.

Den foringen som sitter på den delen som henger på akslingen var blitt presset 1cm ut og den "tråsnella" som sitter der var på vei inn der som foringen sitter! Hullet i den foringen som er i andre enden var blitt en god del millimeter større! Her har det vert krefter i sving:)

Se foringen på det orginale staget, på høyre siden.

Volvo703.jpg

Husker ikke om jeg sendte deg svar på sms'en..

Hadde feber når du sendte sms, så jeg var riiiimelig svimete og skulle sende sms, men så ble jeg avbrutt av noe.. SÅ skulle jeg sende og til slutt lurte jeg på om jeg hadde sendt :P

Så om jeg glemte å svare, sorry! var ikke meningen :P

Ellers, ja.. de originale stagene er rimelig pinglete ja.. Men på 740/940 er det faktisk enda værre oppheng til drivlinje :-) Der får man problemer mye tidligere enn på 240'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider