Gå til innhold

fyll og bil...

Ranger emnet

Figgi

Anbefalte innlegg

har en kompis som lurer på dette her;

om en person er full og setter seg inn i bilen for å varme den opp til en annen som skal kjøre vedkommende hjem, kan den fulle miste lappen kun ved å starte bilen? er det noen forskjell om den fulle setter seg ved førersiden og starter opp eller om vedkommende setter seg ned på passasjer siden og starter bilen?

beklager for dårlig skriving, er trøkk og ikke edru:-S

PS!!!! ER IKKE MEG DET ER SNAKK OM!!!!:well

Vw Golf Highline 01'

(x) Subaru Impreza gt 99'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk ikke du har låv og starte bilen en gang, men er ikke helt sikker.....hva er egentli vitsen med det?? (er jo sommer nå) :cool:

vi satt en hel gjeng og diskuterte dette nå i kveld, kun delte meninger.

tenkte jeg skulle spørre her...

vet at det er sommer nå, men ta i betraktning at det hadde vært vinter da..

Vw Golf Highline 01'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du full og setter deg inn på førersida for å starte bilen eller værme deg ryker lappen. Hvertfall det som skjedde med en kompis av meg.

dumt spm, men hva som du sitter i passasjer setet da? blir garantert samma sak?

Vw Golf Highline 01'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du klarer å lure fram en annen sjåfør når purken står i døra å vill snakke med sjåføren går det vell sikkert bra. hehe... Hvordan er formen? blir dere fulle?

mesteparten av oss ble det ja:D

Vw Golf Highline 01'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske en hendelse der en full person satt i passasjersetet mens føreren var ute av bilen en tur. Bilen begynte å trille, og den fulle passasjeren dro i håndbrekket for å stoppe den.

Og der røyk lappen samtidig siden politiet var på stedet... sykt!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske en hendelse der en full person satt i passasjersetet mens føreren var ute av bilen en tur. Bilen begynte å trille, og den fulle passasjeren dro i håndbrekket for å stoppe den.

Og der røyk lappen samtidig siden politiet var på stedet... sykt!

Var en tilsvarende episode her på stedet.

Bilen stod parkert ved bensinpumpe, mens sjåføren var inne på stasjonen for å

betale bensin skulle passasjeren bytte cd og måtte ta bilen ut av 1. gir for å få det til.

Bilen trillet ca 2 meter før han fikk dratt til håndbrekket.

Lovens lange (t)arm inne på stasjonen så det hele, og passasjeren mistet lappen for promillekjøring.

Motoren var selvfølgelig ikke i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lappen ryker.. så enkelt er det, du har ikke lov til og føre eller forsøke og føre motorvogn når man har promille. og når du setter deg inn for og starte bilen opp så vill det annsees som å førsøke og føre..

du ahr faktisk ikke lov til og trille mopeden din hjem i fra fest heller når du er full, regnes som fyllekjøring.

du har ikke lov til og klippe plenen i fylla heller..

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tilsvarende episode her på stedet.

Bilen stod parkert ved bensinpumpe, mens sjåføren var inne på stasjonen for å

betale bensin skulle passasjeren bytte cd og måtte ta bilen ut av 1. gir for å få det til.

Bilen trillet ca 2 meter før han fikk dratt til håndbrekket.

Lovens lange (t)arm inne på stasjonen så det hele, og passasjeren mistet lappen for promillekjøring.

Motoren var selvfølgelig ikke i gang.

Mener å huske at han ble frikjent for dette jeg? Sto i VG for en god stund siden.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er egentlig samme sak hvis noen som ikke har lappen/øvelseskjører starter bilen?

Om den myndige sitter ved siden av seg,så kan man sikkert starte den opp om man skal øvelsekjøre om L`en er på bilen,samt speilet i ruta.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider