Gå til innhold

fyll og bil...

Ranger emnet

Figgi

Anbefalte innlegg

så det er lov å sitte på et motorisert kjøretøy i beruset tilstand så lenge nøklene ikke er i tenninga, men når nøkkelene sitter i tenninga er det gjort.

Okei, en kompis av meg ha en gammel carina. Han kan ta ut nøkkelen etter at han har startet bilen han. Tells det da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som lå å sov i baksetet på bilen sin mens han var full, han ble tatt og mistet lappen. En anne skulle inn i bilen sin mens han var full for å hente noen plater, han satt seg på førersiden uten å starte bilen, å fant fram platene i det purken kom, i dag er han fotgjenger.... hurra for Norge.... :puke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det der er fullstendig idiotisk.

Jeg har sittet i bilen med motoren i gang mange ganger mens sjåføren har vært et annet sted.

For ikke så lenge siden fant jeg og en kammerat en bil som sto og gikk på en fest, uten noen sjåfør inni, så vi satte oss enkelt og greit inn.

Han satte seg i førersetet og jeg i passasjersetet, hvis det hadde kommet politi da, hadde vi begge mistet lappen da?

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke lov til og klippe plenen i fylla heller..

HÆÆ??!? og hva skjer om polisn ser at en mann/kvinne drar på en gressklipper sjanglende på plenen da?

mister man lissom lappen? hakke tro på de ass

Vw Golf Highline 01'

(x) Subaru Impreza gt 99'

(x) VW polo 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆÆ??!? og hva skjer om polisn ser at en mann/kvinne drar på en gressklipper sjanglende på plenen da?

mister man lissom lappen? hakke tro på de ass

Du har ikke lov å skyte i fylla heller, i think, men du mister ikke lappen om du gjør det :P

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lov å sykkle eller bruke RULLESTOL i fylla en gang. Det var jo en episode der politiet stoppet en stakkars gutt som drakk og satt i rullestol... tragisk.

Skikkelig tragisk..syns du folk i el rullestoler skal få lov til å dra på byen for så å KJØRE hjem dritings? Poenget i alt dette er at du kan påføre andre skade når du håndterer plenklippere, sykler, mopeder osv i beruset tilstand.

Men er dette egentlig noe problem? Hvor mange her inne har noengang klipt plenen i fylla? :D Når man sykler i trafikken, er man faktisk kjørende. Trille sykkelen, så er du fotgjenger.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det der er fullstendig idiotisk.

Jeg har sittet i bilen med motoren i gang mange ganger mens sjåføren har vært et annet sted.

For ikke så lenge siden fant jeg og en kammerat en bil som sto og gikk på en fest, uten noen sjåfør inni, så vi satte oss enkelt og greit inn.

Han satte seg i førersetet og jeg i passasjersetet, hvis det hadde kommet politi da, hadde vi begge mistet lappen da?

vil da tro det med tanke på at du visste sjåføren var dritings.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegtrafikklovens § 22, forbud å føre eller å FORSØKE å føre bil med mer enn 0,2 i promille.

Altså er det lov å ha bilen på tomgang, men ikke lov til å bruke eller ha til hensikt å bruke styringsinstrumenter (pedaler, ratt, clutch, håndbrekk, gir), da disse bidrar til å føre bilen.

Å bevise at hensikten ikke var å kjøre er en annen sak.

EDIT: § 22 rammer MOTORVOGNER, altså kjøretøy som er bestemt til å kjøre langs bakken uten skinner og som beveger seg av egen motorkraft. Altså kan man ikke straffes for fyllekjøring dersom man er syklist eller tilsvarende.

Man regnes fortsatt som trafikant, og kan straffes for uansvarlig oppførsel osv i trafikken, fordi man er berusa, men ikke for fyllekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider