Gå til innhold

Lakke plast?

Ranger emnet

Tommelom

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål...

Jeg har lyst til å få lakkert fangerne på sierra'n mi, men vet ikke om resultatet blir bra. Det sitter sånne "vanlig" plastfangere med bittesmå riller, eller hva jeg skal kalle det. Hvis det blir aktuelt blir det en lakkerer som gjør jobben.

Blir dette pent? Noen som har gjort dette selv og som kanskje kan komme med noen tips? det hadde vært fint!

index.php?act=Attach&type=post&id=12778

1990 Ford Sierra 2.0 DOHC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt er mulig om man vil og har litt tålmodighet.. Det er bare å prøve seg fram. Det gikk meget greit med min. Jeg hadde da prøvd meg litt på andre plast deler før jeg gikk løs på frontfangeren. Det jeg gjorde var følgende:

1. Kjøpte lakk fra Torshov(må vite hvilken lakkkode din bil har) Dette står gjerne et sted i motorrommet, i bensinlokket, langs på siden av førerdøra etc.. Du finner det til slutt...

2. Vaske det stedet veldig godt, bruk gjerne avfettingsmiddel.

3. Jeg pleier å bruke rødt sprit også før jeg lakkerer.

4. Hvis du ikke har noe grunning arbeid så bruker jeg plastprimer, venter en stund, påfører lakken jeg skal ha i 40 graders vinkel. Dette må være et tynnt lag. Venter en god stund til den tørker også er det på med klarlakk. Dette prosessen gjentar jeg til jeg er førnøyd med resultatet.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, så resultatet kan bli bra? Hvis jeg skulle gjort dette hadde det vært en lakkerer som hadde gjort det for meg, da det blir nesten gratis siden jeg kjenner han... Har veldig lyst til å få det gjort, men var ikke sikker på om det ville gjøre seg... Men da kan jeg kanskje prøve å få til noe da...

1990 Ford Sierra 2.0 DOHC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange bokser med lakk brukes det på en fanger??

Hvor mange brukte du?

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider