nilssolli Skrevet Juni 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2003 jeg lurer på om det går an å sette en 16v topp på rn gti 8v blokk? må det mye tilpassing til eller går det rett på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2003 Går ikke! Oljekanaler osv passer ikke. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet Juni 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2003 Originally posted by SpeedWell Går ikke! Oljekanaler osv passer ikke. Jo, det passer. Men du får lavere komp. Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2003 Å... I was told something different. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 Originally posted by nilssolli jeg lurer på om det går an å sette en 16v topp på rn gti 8v blokk? må det mye tilpassing til eller går det rett på? Det går, men er masse jobb. Lettere (mye lettere) å bruke hele motoren. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juni 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 Originally posted by Ole Morten Jo, det passer. Men du får lavere komp. Hva med å plane toppen litt først ?? Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Juni 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2003 Mulig det er jeg som er lettere sinnsforvirret, men er det ikke frest ut spor til ventilene i 16v-stemplene, og at man derfor ved å sette en 16v-topp på 8v-blokka vil få litt uønsket kontakt mellom stempler og ventiler? Syns jeg leste noe om det i en tråd engang før..... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet Juni 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2003 Originally posted by mr.jenssen Mulig det er jeg som er lettere sinnsforvirret, men er det ikke frest ut spor til ventilene i 16v-stemplene, og at man derfor ved å sette en 16v-topp på 8v-blokka vil få litt uønsket kontakt mellom stempler og ventiler? Syns jeg leste noe om det i en tråd engang før..... Stemmer at det er frest spor i stemplene på 16v, men 16v har hele forbrenningsrommet i toppen, mens 8v har det i stempelet/sylinderen. Dermed blir det klaring. Den er ikke stor. Tanner reima over går det dårlig. Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro kåre Skrevet Juli 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2003 Stemmer at det er frest spor i stemplene på 16v, men 16v har hele forbrenningsrommet i toppen, mens 8v har det i stempelet/sylinderen. Dermed blir det klaring. Den er ikke stor. Tanner reima over går det dårlig. Betyr det at eg slipper og frese "lommer" i 2ltr. stempela mine når eg skal bruke golf 1,8 16v topp, men det går til helvette vis det hopper over ei tann? Siter Audi 80 Quattro 2E VOLVO 760 tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet Juli 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Originally posted by quattro kåre Betyr det at eg slipper og frese "lommer" i 2ltr. stempela mine når eg skal bruke golf 1,8 16v topp, men det går til helvette vis det hopper over ei tann? Det går iallefall med 16v topp på 1.8 gti blokk. Det burde vel gå på 2 literen også, men dette har jeg ikke prøvd. Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg