Gå til innhold

Får ikke av rattet mitt :(

Ranger emnet

andronix

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få satt på mitt nye ratt,men først må jeg fjerne det gamle. Skrudd vekk skruen, men den sitter på gammel vane tror jeg... Og har ikke lyst til å slå med hammer overalt,kan jo ødelegge styrepinne... noen som har noen gode tips?Sprøyta inn i feste med wd-40 og deblock oil,men sitter fortsatt :(

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å få satt på mitt nye ratt,men først må jeg fjerne det gamle. Skrudd vekk skruen, men den sitter på gammel vane tror jeg... Og har ikke lyst til å slå med hammer overalt,kan jo ødelegge styrepinne... noen som har noen gode tips?Sprøyta inn i feste med wd-40 og deblock oil,men sitter fortsatt :(

Få med deg en person til. Skru løs mutter, men ikke skru av - det kan resultere til at du får rattet i trynet. Ta tak på hver deres side å dra som fxxx... Mulig dere må dra noen minutt, men sjelden det ikke funker.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avdrager, kommer lett og uten slit da, istedet for å rive i filler hele bilen.

Ikke alle ratt som har noen falte som er fin å sette avdrageren mot, men om rattet overhode ikke skal brukes igjen så er jo det en mulighet da.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noen mutterhull i rattbasen som du kan skru inn en liten tæsj på? Det hender at det er det. Ellers så kan du som foreslått over rikle på rattet etter at du har løsnet mutteren noen runder, eller slå med håndflaten på instrumentsiden av rattet i ring rundt over. Bøssingen i midten er jo laget i aluminium så vidt jeg vet. mens styrepinnen er av stål, den tåler litt da ;)

Jeg vil uansett anbefale deg å lage et merke i både rattstamme og ratt. Det kan hende at du får trøbbel med å sette på det nye rattet og da er det greit å kunne bruke det gamle. Har du merket delene får du de på plass igjen der de var :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider