Jarlis Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Heisann. Har skiftet girkasse på 740'en, da alt var montert igjen fungerte den veldig godt, etter hvert begynte den å riste ekstremt ved pådrag (hele bilen). La meg under bilen å så etter, etter 2 dager med kjøring så hang mellomakselen i 1 bolt, som ikke var 100% stram. der det skal være 3 bolter. (skrudde godt til, mulig at jeg ikke har sentrert riktig?) Mellomakselen er jo 2delt, og jeg kjente på begge steder, den har en vandring opp og ned, en ganske stor vandring syns jeg. har jeg ødelagt bærelageret? Uansett, så monterte jeg igjen, med tilnærmet like bolter med låsemuttere, dro til det jeg hadde, prøvde en tur. Da var den langt bedre, men ikke 100% og etter noen timers kjøring har den begynt igjen å riste mer og mer. Dette er den typen mellomaksel med stjerne kobling, og gummi oppheng\ mellomlegg mellom aksel og utgående aksel fra girkasse. Noen tips? Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Den gummiplata du snakker om, aka "Hardykoblingen", kan føre til viberasjoner. Disse pleier som regel å inspiseres visuelt etter sprekker... finner du sprekker av noe slag,er det en fordel at de byttes. Dette med bærelageret, er jeg ikke såå sikker på, men virker logisk at slark i dette lageret vil skape godt med viberasjoner! Vet ikke hvordan girkasse du har, men hvertfal M46-mellomakslinger, som jeg har hørt er 2 delt, vil hvertfal skape viberasjoner.... Hva skal støtte opp mellomleddet da liksom? Hadde jeg vært deg hadde jeg byttet begge deler... men, det koster litt. Volvo skal ha bortimot tusenlappen for Hardykoblingen, og det samme for bærelageret, så anbefaler deg å kontakte Iglebækk Autodelimport (Mener firmaet het det, har selv bestilt eksosmanifold derifra) på sørlandet. Han kan ringes på telefon 38097830. Han er som regel minst 25% rimeligere enn volvo på de samme delene... :) Gl! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarlis Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Den gummiplata du snakker om, aka "Hardykoblingen", kan føre til viberasjoner. Disse pleier som regel å inspiseres visuelt etter sprekker... finner du sprekker av noe slag,er det en fordel at de byttes. Dette med bærelageret, er jeg ikke såå sikker på, men virker logisk at slark i dette lageret vil skape godt med viberasjoner! Vet ikke hvordan girkasse du har, men hvertfal M46-mellomakslinger, som jeg har hørt er 2 delt, vil hvertfal skape viberasjoner.... Hva skal støtte opp mellomleddet da liksom? Hadde jeg vært deg hadde jeg byttet begge deler... men, det koster litt. Volvo skal ha bortimot tusenlappen for Hardykoblingen, og det samme for bærelageret, så anbefaler deg å kontakte Iglebækk Autodelimport (Mener firmaet het det, har selv bestilt eksosmanifold derifra) på sørlandet. Han kan ringes på telefon 38097830. Han er som regel minst 25% rimeligere enn volvo på de samme delene... :) Gl! Takk for svar! vil tro du har vært til stor hjelp. det er sprekker i denne hardykoblingen, skal ta den av å se nærmere på den. Er en M47 kasse, litt kortere den fremre mellom aksel delen på de. tror det er sånn. Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty740 Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Fikk dette problemet jeg oxo. Bytta bare fradelen på mellomakselen. ble bra da! Hardy-koplingen er jo fast i denne delen av akselen! Siter 1987 Volvo 244 2.3 16V-T 2001 VW Transporter 2,5TDI 2007 Tysse Bilfrakter Ja jeg frakter billi! =P Viking redningstjeneste Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg