Gå til innhold

Feste stabstag

Ranger emnet


Gjest kentiver

Anbefalte innlegg

Gjest kentiver

Noen som har noen anbefalninger om hva man kan feste stabstag med? Type skruer? Bør det være med mutter på andre siden? Da må jeg jo av med hele fjæringa først?

 

Øvre stab-stag fremme forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kentiver

Oki, hvor vanskelig blir det og få stoppskiver og mutter på undersiden? Altså opp over hjulet? Holder det å ta av hjulet for å komme til? Byttet dempere og fjærer i vinter, men husker ikke hvor god plass det var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mitt OMP-stag fulgte det med selvborende skruer, men godset er så tykt i dempertårna at det må borres litt allikevel. Uansett er ikke disse å anbefale da man vrir hodet av dem om man strammer til godt.

 

Gjennomgående bolter med skive på begge sider er nok å anbefale. Bruk helst noen som er så store at staget ikke får flyttet på seg. (duh)

 

Skal nok slippe å skru av dempertårnet om man er litt fingernemm.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kentiver

Akej, ja får prøve meg frem. Skal imorgen og kjøpe noen bolter med skiver og muttrer, må se om jeg ikke finner noen som tåler litt, slik at de ikke går av. Merker man mye forskjell på bilen i svingene med bare stab-stag? Skal bytte alle foringene om til Powerflex om ei ukes tid også, så da blir det vel veldig merkbart?

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker man mye forskjell på bilen i svingene med bare stab-stag?

 

Fremre tårnstag har veldig mye å si for hvordan bilen oppfører seg, ja. Vil si at dette er den beste oppgraderingen jeg gjorde på min toergolf.

 

Bilen virker fort mye stivere, og du vil slite mindre med sporing ved feltskifter o.l.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår