Gå til innhold

Tuning til e36 318

Ranger emnet

aUDUN`

Anbefalte innlegg

Heisann. Kjøpte meg i dag en 318 92 mod, e36. Planene har allerede begynt og jeg har endel lapper igjen jeg har tenkt å bruke på trimming og styling.

Planer i prioritert rekkefølge:

1.Effektannlegg

2.Luft filter

3.Kvass kam

4.Senkesett

5.Div. styling

6....Turbo når lommeboka blir fylt opp

Noen som vet om noen sider med bra priser og bra utvalg av di delene jeg leter etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma har, jeg villa ha senkan først men.. men opp til deg så klart.. kam koster deg 2500 kr på KN cams, i hvertfall, de er de enste i norge som sliper om kammen, så langt jeg vet, men får kjøpt ferdig sett på andre steder da. effekt annlegg og luftfilter koster deg jo max 2500 kr da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koed.dk og schmidemann.no har det meste du trenger får å hente noen gamp ekstra.. men når du først skal legge penger i ny kam, chip, grenerør etc. hvorfor ikke kjøpe en IS motor istede? en motor med MYE mer potensiele. 140hk, twincam, 16v etc. bedre utganspunkt for turbokonvertering som du har i tankene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DR_S: Ja, er bilmekaniker lærling, så har allerede erfaring med det.. Tenkte ikke på en super kvass kam slik brukt i løp osv, men vanlig gatebil-kvass-kam..

2mMy: IS er en DOHC? Passer IS toppen på den valinge 318 blokka? Da slipper jeg jo vertfall å stresse med motorbytte.

Kan noen komme med tips om ombygging til IS da?

Verdt å legge penger i det eller er det like greit å spare til en 2.5 L og trimme opp i vinter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider