Gå til innhold

lån på meg, forsikring på mor, eier-deleier

Ranger emnet

Ezo

Anbefalte innlegg

Har seg slik at jeg skal ta opp et lån på meg.

Morra mi skal stå for forsikringa.

Problemet er da: Hvem skal stå som eier, og hvem som deleier?

Går forsikringsselskap med på at mora mi er del-eier?

Går låneselskap med på at jeg er deleier?

hvordan funker det med pant hvis mora mi er eier og jeg er del-eier?

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kun kjøpt forsikring som eier av bilen, så både bil og forsikring må stå på moren din. Men Når dere tegner forsikring kan dere si ifra at du er primærbruker. Noen forsikringsselskap tillater at bonusen som blir opparbeidet på henne, mens du kjører bilen, blir overført til deg første gang du skal ha egen forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva slags lån og sånn.

Hvis du skal ha forbrukslån kan du få det, men er jo begrensa hvor mye du får.

Hvis du skal ha lån i bilen pleier de fleste banker å kreve at bilen blir forsikra med full kasko og at den ikke er eldre enn 10 ås det året lånet blir betalt ferdig. Så dette må du nesten snakke med mamman din og banken om.

Hvis du er sikker på deg selv at du klarer å betale avdragene så er jo det at moren din stiller sikkerhet en mulighet. Da får du mer i forbrukslån, og da har ikke banken noe å si på åssen bil eller hvordan du forsikrer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være vanlig bil-lån, forbrukslån-renta er jo sky-høy, og over 4 år kommer jeg til å betale halve prisen av bilen i rente...

I det billånet jeg har søkt om, står moren min som kausjonist... Kan dette kanskje ha noe å si?

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper nok, men er redd lånet må stå på henne. Det beste er at dere tar en tur sammen ned til banken. De liker seriøse kunder som kommer å snakker med dem der.

Kanskje dere får til en løsning der lånet står på deg, mens bilen og forsikringa står på moren din. Men det betyr at du må kjøpe en bil som er ikke er over 10 år gammel når lånet er nedbetalt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kun kjøpt forsikring som eier av bilen, så både bil og forsikring må stå på moren din. Men Når dere tegner forsikring kan dere si ifra at du er primærbruker. Noen forsikringsselskap tillater at bonusen som blir opparbeidet på henne, mens du kjører bilen, blir overført til deg første gang du skal ha egen forsikring.

Jeg har hatt forsikring på bil som jeg ikke har stått som eier på jeg.

Dette med overføring av bonus tror jeg de har sluttet med. Bare de som allerede har det som får beholde det tror jeg, men jeg er ikke helt sikker på hvordan de har løst dette hos alle selskapene.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har seg slik at jeg skal ta opp et lån på meg.

Morra mi skal stå for forsikringa.

Problemet er da: Hvem skal stå som eier, og hvem som deleier?

Går forsikringsselskap med på at mora mi er del-eier?

Går låneselskap med på at jeg er deleier?

hvordan funker det med pant hvis mora mi er eier og jeg er del-eier?

Hvorfor surre så fælt?

Gjør ting ordentlig med en gang!

Bilen på deg, lånet på deg og forsikring på deg!!

Se forøvrig "forsikringstråden"

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=114446

Det er vel du som skal være hovedbruker av bilen eller....?

Hilsen cj

c¨,)

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider