Gå til innhold

oilpressure problem!

Ranger emnet

tomzern

Anbefalte innlegg

Hei!

Spør for faren min som har en 83-mod Jaguar XJ6 hvor oljetrykket kommer med en gang han starter den opp, men faller brått ned igjen etter noen sekunder...Vi tør jo ikke å bruke bilen, for vi vet ikke om det er alvorlig, eller bare standard problematisk Lucas-elektronikk...Noen som har noen formeninger om dette?

Motoren går forøvrig helt fint, og man hører ikke noe galt...

Mvh Tomzern

Nissan 200SX S13 white edition

[sIGPIC][/sIGPIC]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med Jaguar i det hele tatt, men jeg tenker litt logisk. (Tror jeg ihvertfall)

Du sier at oljetrykket er høyt når man startesr bilen, og deretter faller ned igjen. Faller det så lavt at oljelampen kommer på? Eller har du en måler med en viser på som viser hvor mange kg trykk det er?

Noen biler gir gass når de starter og dermed blir det mer turtall og høyere oljetrykk, når bilen er startet så får den mindre gass og dermed går trykket ned igjen. Jeg har sett på en MB 250D og den hadde vel 1 kg trykk på oljen når den stod og gikk uten gass pådrag. Ellers så hadde den opptil 5 kg trykk ved 3-4000 rpm.

PS: Har dette blitt sånn helt uten videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ble slik etter en oljeskift, ifølge faren min...Oljetrykksmåleren faller helt plutselig helt på bånn, akkurat som om man plutselig drar av ledningen på givern elns...Veldig merkelig...Akkurat som om den gir opp når den kommer over et visst nivå, og bare kutter helt ut...:hvaskjera

[sIGPIC][/sIGPIC]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen kjørt etter oljeskiftet?

Var bort i et lignende problem på en golf. Rett etter vi bytta olje ville den ikke sirkulere. Men da hørte vi det godt på ventilene. Da ordna det seg etter å ha kinna lenge, veldig lenge.

Audi 100 2,3E '91 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trukke det er det...Personlig trur jeg det bare er et elektrisk problem, for motoren går som om alt er i orden både på tomgang og når vi ruser den...Tror også den har blitt kjørt ja, siden oljeskiftet var gjort på verksted, og nå står den hjemme;)

Mvh Tomzern

[sIGPIC][/sIGPIC]

Lenke til kommentar
Del på andre sider