Gå til innhold

Min BMW E30 325i blir for varm!

Ranger emnet

audun_1_ckn@hotmail.com

Anbefalte innlegg

riktig blanding mellom kjølevæske og vann har ingen ting å gjøre med at bilen går varm, grunn til at det blandes antifreeze i kjølevannet til en bil er at vannet ikke skal fryse om vinteren og gjøre at ikke det skapes korresjoner og rust i motor/topp. ville begynt med å bytte termostat, er vel mer eller mindre det som er problemet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannpumpe og termostat er vel grunnene til at bilen blir varm. hvis det ikke hjelper og bytte termostat så må du bytte vannpumpe også

BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam)

Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil)

Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil)

Sierra 2.0 L 85 mod

Mazda E2000 kassebil (herjevogn)

Nissan Cherry 1,5 (herjebil)

Volvo 240 DL 85 mod (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør jo ikke noe om du tar ut termostaten. er jo bare det at vannet strømmer på full peis gjennom kjølesystemet. ofte brukt metode ved dårlig vannpumpe. men temperaturen varierer noe mere når man ikke har termostat. så den er jo der for og holde en stødig temp på ca 85 grader +-

BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam)

Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil)

Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil)

Sierra 2.0 L 85 mod

Mazda E2000 kassebil (herjevogn)

Nissan Cherry 1,5 (herjebil)

Volvo 240 DL 85 mod (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viskoclutchen funker, varmeapp funker, men den varmeapp kranen vet jeg ikke noe om, hvor er den? åpna bare lufteskrua ved termostaten der jeg...så det er lurt å kjøre bilen åppå noe foran når jeg lufter, kunne du "vrtx" gi meg en beskrivelse på hva jeg gjør når jeg heller på nytt kjølevann, dvs hvordan jeg lufter, kan selvfølgelig være jeg har gjort det feil....

takk for svar :)

VW Golf 1.6 84mod.

VW Golf 1.8 89mod.

VW 1300s 72mod.

GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd)

Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd)

Piaggio Zip 70ccm 03mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider