Gå til innhold

Min BMW E30 325i blir for varm!

Ranger emnet


audun_1_ckn@hotmail.com

Anbefalte innlegg

få nesen i være, stå i en bakke ellerno. vri om varmeapperatkranen til maks varm (så den står åpen), åpne den lille lufteskruen som sitter på toppen av termostathus, fyll kjølevæske til det kommer kjølevæske ut av lufteskruen. la bilen stå å gå til termostat har åpnet. NB: lufteskru skal kun være åpen under påfylling av kjølevæske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :) har hatt lufteskrua åpen mens bilen har gått jeg....da ligger sikket feilen der.....men jaja, nå blir det hvertfall ny toppakning og regreim på meg da...driver å bytter nå....

VW Golf 1.6 84mod.

VW Golf 1.8 89mod.

VW 1300s 72mod.

GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd)

Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd)

Piaggio Zip 70ccm 03mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jeg har en BMW E30 325i som blir altfor varm etter bare korte turer...hva kan det være? vannpumpa er i orden. :deng

 

Hadde lignede problem med min 325touring E30. da var det viskosekoblingen(eller hva det heter) til viften som sviktet, sånn at kjøleviften ikke fikk opp farten ordentlig. ganske greit og skifte selv. Ps bare ta ut radiatoren med en gang, før du begynner å skru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er bytta, driver nå å bytter toppakning og trykktester og plansliper toppen...får håpe det hjelper litt...var ganske greit å ta en nærmere titt, reg reima hadde nesten ryki, det var 5mm lang rift sideveis i den!!!!

 

takk for svar....

VW Golf 1.6 84mod.

VW Golf 1.8 89mod.

VW 1300s 72mod.

GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd)

Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd)

Piaggio Zip 70ccm 03mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er no dritt da, har toppen til trykktesting og plansliping nå, men han som skal gjøre det er jo født med fingern i ræva, så det tar sin tid...

VW Golf 1.6 84mod.

VW Golf 1.8 89mod.

VW 1300s 72mod.

GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd)

Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd)

Piaggio Zip 70ccm 03mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom "trykktester'n" er så treig kan du jo kanskje stikke innom han og ta en kikk på toppen selv. Hvis du vasker rent forbrenningskammerne med bensin kan du jo prøve å se etter sprekker. Kikk nøye mellom ventilene og mellom ventil og plugghull.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår