Gå til innhold

bytte Opelen med en slik en Volvo hmm

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Er det ikke sånne baklykter du finner på 90` 760?

tror ikke de er helt like..

men skal ikke banne på det.

780 var "Pioneer" på mange designområder, noen ble tatt videre inn i nyere volvoer og en del ble kopiert av andre bilprodusenter.

slike ting har vi sett før, som feks. da honda kopierte designet til volvo 480.

greit nok, de færreste liker volvo 480, men honda likte den iallefall nok til å lage aerodeck eller hva den heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg skaffer meg en så skal jeg få den metalic mørke blå farge,Noen store fine felger med ortlig kant.Kansje noen andre fangere bak og foran.og ha den Clean!

Har akkurat samme drømmen.

Er helt vill etter disse 780 utgavene.

Dabutcher; er der problemer med rust på bilene og hvordan holder elektronikk seg på dem sammenliknet med eldre volvoer?

Manuellkassene på bilene var M46?

Image14.jpg

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme drømmen.

Er helt vill etter disse 780 utgavene.

Dabutcher; er der problemer med rust på bilene og hvordan holder elektronikk seg på dem sammenliknet med eldre volvoer?

Manuellkassene på bilene var M46?

Image14.jpg

hei,

i bunn og grunn, er jo bilen basert på 740, så den har jo helt sikkert problem på samme stedene.

prosjektbilen jeg og faren min får fikset, ved hjelp av Stein Ove og Børge, har ikke noe nevneverdig rust. Ingenting i motor-rom, som er det stedet 740 pleier å være rimelig råtten.. litt steinsprut ved hjulbuer bak og litt lakkrust inni en hjulbrønn bak.. men, det er bare småfiks..

jeg vet ikke om de er noe generellt sett bedre mot rust enn øvrige 740, men 88' tror jeg er galvanisert iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo begynte del-galvanisering i 1987 ,og hel-galvanisering fra 1990.

Problemene når det gjelder rust på 740 vil jeg tro er like på 780 også. da tenker jeg på rust i gulvet der som rammevangene kommer...

den 780 som Olavs far har er bra ,det eneste som er galt med den er jo innerskjermen på høyre side som har fått seg en kilevink...

Lenke til kommentar
Del på andre sider