Gå til innhold

Min 200 20v Turbo Quattro Avant

Ranger emnet

Dessection

Anbefalte innlegg

Høyre bærebru falt ut som et ressultat av feil deler fra Bilextra noe som gjorde at fjærbenet og hjulet dro bakover og inn i skjermen!!! Arg! Ble hentet av Viking og fikk bilen hjem i gårdsplassen. Skrudde det fra hverandre tok med delene til bilextra og fikk nye samt de tok på seg alt ansvaret for skader. De erstatter Viking turen, nye skjermer, lakkering, nye innerskjermer, nye lister og firhjulskontroll.

Forresten, har funnet ut at bilen faktisk ser bedre ut uten "panserforlengeren" av en eller annen grunn. Nå må jeg bare ha meg nye lister rundt grill og lykter som sitter uten at de må skrus fast, og få ordnet skadene på skjermer osv samt lakkering og få pollert hele bilen :D

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høyre bærebru falt ut som et ressultat av feil deler fra Bilextra noe som gjorde at fjærbenet og hjulet dro bakover og inn i skjermen!!! Arg! Ble hentet av Viking og fikk bilen hjem i gårdsplassen. Skrudde det fra hverandre tok med delene til bilextra og fikk nye samt de tok på seg alt ansvaret for skader. De erstatter Viking turen, nye skjermer, lakkering, nye innerskjermer, nye lister og firhjulskontroll.

Forresten, har funnet ut at bilen faktisk ser bedre ut uten "panserforlengeren" av en eller annen grunn. Nå må jeg bare ha meg nye lister rundt grill og lykter som sitter uten at de må skrus fast, og få ordnet skadene på skjermer osv samt lakkering og få pollert hele bilen :D

Skal du selge panserforlengeren da? For da er jeg intressert i den :D

98 Audi a6 1,8tq

92 Vw Passat 1.9tdk

82 MB Gelenderwagen 300Td

X 85 Audi 100cs quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Sorry for at jeg bruker evigheter på å svare. Har gjort alt mulig annet siste tiden, og er nå i militæret.

Panserforlengeren selges ja.

Bilen har nå fått nye bremseslanger rundtom, nylig eugodkjent, nye skjermer på vei, samt innerskjermer, nye dekk må blir montert på felgene, firhjulskontroll er gjort, Lakkering av framfanger, panser, og skjermer vil skje asap. Motor vil muligens bli plukket fra hverandre etterhvert og overhalt, samt IC blir renset, pusset og nye slanger blir montert. Nytt luftfilter må jeg få kjøpt meg, samt nye dempere rundtom. Noen som har gode tips til godt senkesett, gjerne justerbart (coilovers) som er gode, gjør bilen stiv, lar meg justere ca fra 20mm-50mm senk til en grei pris?

Planene er store, økonomien er liten, men skal se hva jeg får til.

Skal prøve å få gjort litt smått fremover og prøve å holde dere oppdatert. :)

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for at jeg bruker evigheter på å svare. Har gjort alt mulig annet siste tiden, og er nå i militæret.

Panserforlengeren selges ja.

Bilen har nå fått nye bremseslanger rundtom, nylig eugodkjent, nye skjermer på vei, samt innerskjermer, nye dekk må blir montert på felgene, firhjulskontroll er gjort, Lakkering av framfanger, panser, og skjermer vil skje asap. Motor vil muligens bli plukket fra hverandre etterhvert og overhalt, samt IC blir renset, pusset og nye slanger blir montert. Nytt luftfilter må jeg få kjøpt meg, samt nye dempere rundtom. Noen som har gode tips til godt senkesett, gjerne justerbart (coilovers) som er gode, gjør bilen stiv, lar meg justere ca fra 20mm-50mm senk til en grei pris?

Planene er store, økonomien er liten, men skal se hva jeg får til.

Skal prøve å få gjort litt smått fremover og prøve å holde dere oppdatert. :)

KW har senkesett til disse bilene som senker 40mm. Det er med dempere og fjærer. Men Du kunne vel fått fatt på et par fjærbein fra S4/S6? Også leverer dem til NBS som får de ombygd slik at du har coilovers;) Det er forran da, aner ikke om beina bak er like som på S4/S6...har ikke fått noe svar på det. Men hvis de gjør det får du gjort det samme bak....

Denne bilen må få liv i seg igjen. Den er utrolig pen!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, bilen er jo ikke død. Er i daglig bruk, men ikke så mye med tanke på jeg er i millitæret nå.

Skal prøve å ordne mest mulig den kommende uken da jeg har en ukes perm nå :D Skal ihvertfal få ordnet med skjermene osv denne uken, samt sjekke om jeg får lakkert den opp. Som sakt er den nå eugodkjent igjen og alt er 100% i orden teknisk. Skal plukke av baklyktene å pusse de ned samt shine dem opp igjen hadde jeg planer om. Se hva jeg får til der. Hjelper mye med strøkne lykter, samt Goodyear F1 dekkene som ligger hjemme skal på. :)

Skal se hvor mye nyttig jeg klarer å få gjort mens jeg er hjemme som sakt. Er så morro å se at man får ting strøkent og er en god følelse når man får gjennomført ting. Må prøve å holde meg på budsjett siden, og da kan fort s6 fjærben veldig dyrt når jeg også må ha bremser osv. Men skal ihvertfal ha meg nye dempere/fjærer snart, også blir det muligens 18 eller 19" felger på meg.

Skal også, huff, mye å gjøre, få bygget litt lenger på anlegget. Lage meg gulv i bagasjen, få lagt forsterkeren neddi der, bygge ny kasse til suben, samt trekke om bagasjen i "alcantara" stoff. Blir da også nye høytalere i bakdørene og dash'en.

Kjører nå en A6 1.9tdi 97mod, med nytt senkesett fra nbs, ny girkasse og 18" hjul. (mamma sin) Er godt med nye dempere, merkes, men går himla dårlig.

Nå har vi en streng Løytnant som maser om at jeg skal legge meg, han maser med at jeg ikke får nok søvn!!! Må passe på meg mener han, for jeg er vist konstant trøtt. Tror ikke han liker at jeg sovner i alle teori timene :S :P

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Nå kan man jo forsovidt si at 200'en er halvveis død. Motor havari gjør at den står rolig. Ingen Comp i Syl nr.5. "Ny" bunndel blir kjøpt og montert, så blir nok motoren som står i bilen nå stilt til full overhaling eller trimmeprosjekt over 1 års tid. Henter "nye" bunndelen til helgen. Skal prøve å ta noen bilder etterhvert. Skal se hva jeg kan få til. Ønsk meg lykke til.

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Pga dårlig tilgang til skruplass med beskjed om det 1 time før jeg skulle flytte bilen dit har nå bilen blitt fraktet til et annent verksted. Og en bekjent som har tid og peiling kommer til å gjøre jobben.

Skal prøve å orden med bilder uansett. :)

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hadde smeltet stempel nr 5 (bilde kommer). Skal kopiere litt fra vw Audi Club forumet ;)

Handlet inn en bunndel av Jonus. Fra en 96modell S2 AAN som har gått 112k. Alt av pakninger, og reimer, +++ ble kjøpt osv.

_KOPIERT FRA VW-AUDI CLUB FORUMET_

DA! Endelig oppdateringer. Toppen er planet. Nye tettninger er på plass, ventiler er "slipt" alle deler har vært en tur i delevasker. Og "nye" motoren er nesten sammen igjen.

Først hva som skjedde med gamle motor (det er ikke skallet av, det er SMELTET!!!)

IMG_0197%20(Medium).JPG

IMG_0181%20(Medium).JPG

IMG_0180%20(Medium).JPG

Topp, bunnpanne osv er montert på "ny" bunndel som er vasket og lakkert med motorlakk.

IMG_0190%20(Medium).JPG

IMG_0173%20(Medium).JPG

IMG_0188%20(Medium).JPG

Ny og gammel turbo (byttet tidligere)

IMG_0177%20(Medium).JPG

Toppen på vei sammen igjen:

IMG_0184%20(Medium).JPG

Alle deler er kjøpt inn utenom nytt luftfilter, olje filter, plugger, og olje. Dette handles på mandag.

Ny komplett clutch, nytt motorfeste, nye pakninger (bunnpanne, topp, ventiltettninger, ALT på eksossiden, innsugspakning osv) skal etter å ha fått bilen på veien igjen bytte alle slangeklemmer jeg kommer til med nye så det blir litt penere neddi motorrommet. Har ikke råd til å handle nye nå pga utgifter til nødvendig utstyr først.

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt forsinkelser pga Arbeid. Men nå er motor klar til å settes i bilen. Oljefilter og olje er kjøpt. Luftfilter ankommer i morgen (nytt K&N filter) og Plugger handles i morgen.

Bilder tatt før turbo og slanger ble montert.

d2IMG_0172%20(Medium).JPG

d2IMG_0173%20(Medium).JPG

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare. BRUM BRUM jeg!

Trodde først noe var veldig galt da bilen gikk veldig ujevnt på tumgang, ikke ville lade trykk, osv, men fant fort ut at det kun var ÉN slangeklemme jeg ikke hadde skrudd til :D Nå går bilen meget pent på tumgang, meget pent ellers, men har noen små problemer. Får ikke temp måleren til å måle temp, pga vet ikke hvor de forskjellige ledningene skal på måleren. (er ikke kontakt der, har kabelsko på hver enkelt ledning (blå/grønn, svart brun, og grønn/hvit eller blå/hvit). Sliter også med at varmeaparatet ikke blåser luft i det hele tatt. Samt jeg kunne skru av og på radiatorvifta med clima kontrolleren :S WTF?!

____ NY POST____

Da blåser ihvertfal luft inn i bilen. En HELVETES jobb å løsne AC delen, og få byttet vifta! Må ha ut hanskerommet, løsne et "stag" med noen ledninger på (4 skruer) også skru opp 4 skruer som holder AC delen "under panseret" og de satt noe jævelig. Så løsnet jeg panseret (fikk dritten i huet når jeg løsnet det og det var mindre behagelig), var så bare å røske av alle ledninger på AC'en, og skru av slangene til AC, så røske og rive i boksen til den løsnet (SKIKKELIG MØKKAJOBB!) Så måtte jeg klare å sette boksen i en slik posisjon at jeg fikk ut gamle vifta. Den var det ikke mere børster igjen på enkelt og greit. Var HELT utslitt. Røska den ut, og begynnte prosjektet med å tre i nye vifta. Gamle viften var selvfølgelig litt mykere i plasten enn den nye, så når jeg drev å dytta vifta neddi (noe som var grisetrangt og helvete) sprakk den i "rundingen" som er "rundt" (så rart :P) slik at når vifta får fart drar den seg fra hverandre og får uballanse å subber med mindre jeg kjører den på LOW, noe som egentlig ikke er noe problem da jeg fant ut at kraften den nye vifta har på low er samme som den gamle hadde på HI! :O Men skal i dag få limt den med noe superlim (bare passe på så jeg ikke får noen uballanse pga vekt.) Startet ca klokken kvart på seks i går, og var ferdig klokken kvart over 12 i natt ca. Skal også få byttet voltregulator i bilen i dag. Kjøpte ny når jeg var på NBS som er på 14.8v, da den gamle ikke virker som er helt i form da batterivolten stort sett ligger rundt 12.6-13v bare.

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humm, Ser ut som du kan det du styre me. men ditta me vifta, den subba bort i me mej med, sikker på du ikkje he glømt ei foring,? der er tre gummi foringer so ligg inn i vifte huse, slik at der ikkje skal bli slark, eine var vekk med meg,

tek du av pansere å løyse dei fire skruane under hanskerome å tek vekk resirkuleringsplata, so skal du klare å få den ut vasskassa,

eller so der forskjell på avant å sedan

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider