Gå til innhold

Min 200 20v Turbo Quattro Avant

Ranger emnet

Dessection

Anbefalte innlegg

• Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slike er jeg nå på utkikk etter, da jeg har teipet og tettet masse slanger som lekker :( Nå tror jeg bare jeg har lekkasje i IC'en. I bunn på høyre side. :( Det er ikke store lekkasjen, men den er der, samtidig som så godt som alle andre slanger på bilen har hatt lekkasje. Mye som er fixet, og alle skal byttes til nye. :)

TCS147.jpg

Har enda ikke fått noe svar fra Brakes.no angående hvorfor ikke bakdemperene ikke passer. Har kjøpt fjærskåler, og de passer heller ikke. De har sendt mail med bilde til Spax, men ikke fått noe svar. Skal purre på de i morgen. Er lei av å vente nå! alacocaina Vil ha nye dempere på bilen jeg.

Men funnet ut hvorfor bilen er så sigen i rumpa. Foringene i bunn av demperene bak er helt utslitt. Og det hører man godt i dumper.

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er det bekreftet at Spax Demperene jeg har fått til min 200. ikke passer bilen. Ihvertfal ikke demperene BAK. Skal sjekke om de fremme passer, da blir det i tilfelle Spax fremme, og Gule Koni bak. Fikk tilbud om å bytte Spax demperene mot gule koni hos Brakes.no.

Må i tilfelle gjøre dette da.

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike er jeg nå på utkikk etter, da jeg har teipet og tettet masse slanger som lekker :( Nå tror jeg bare jeg har lekkasje i IC'en. I bunn på høyre side. :( Det er ikke store lekkasjen, men den er der, samtidig som så godt som alle andre slanger på bilen har hatt lekkasje. Mye som er fixet, og alle skal byttes til nye. :)

TCS147.jpg

Har enda ikke fått noe svar fra Brakes.no angående hvorfor ikke bakdemperene ikke passer. Har kjøpt fjærskåler, og de passer heller ikke. De har sendt mail med bilde til Spax, men ikke fått noe svar. Skal purre på de i morgen. Er lei av å vente nå! alacocaina Vil ha nye dempere på bilen jeg.

Men funnet ut hvorfor bilen er så sigen i rumpa. Foringene i bunn av demperene bak er helt utslitt. Og det hører man godt i dumper.

Men funnet ut hvorfor bilen er så sigen i rumpa. Foringene i bunn av demperene bak er helt utslitt. Og det hører man godt i dumper

bilen min er veldi segen bak, pluss at den lager nåken lyder på humper, trudde det va fjørene som va so segne , hadde faktisk tenkte å sette på orginalfjørne i dag, men kanskje skla teste nye foringe fyrst då

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt å se. Bare legg deg ned å se på foringen i festet i bunn av demperen. Eller skru av hjulet, og skru ut demperen i bunn. Enkel sak, og se på foringen.

Jeg må bare få tatt meg tid til å skru fra hverandre ene demperen fremme, og sjekke om spax demperene passer forran. For da blir det i tilfelle Gule Koni Bak, og Spax Fremme, pga Spax demperene er 30mm kortere enn Koni og de orginale, noe som gjør de mere egnet for meg som skal ha mye senk forran :)

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjate, du har jo nye dempere bak? Da er jo foringa helt på demper'n :P

tenkte på foringa som holder demperen oppe eg, er nåken ei gummiring og ei stålplate som du skrur demperen fast i før du fester plate med tre skruer opp i karroserie. og dei fyll ikkje med på nye dempara, tenkte på den gummi klossen

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på foringa som holder demperen oppe eg, er nåken ei gummiring og ei stålplate som du skrur demperen fast i før du fester plate med tre skruer opp i karroserie. og dei fyll ikkje med på nye dempara, tenkte på den gummi klossen

Aha....Da er jeg med. Topplageret.. :)(

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt TCS147.jpg fra kollevold.

Regner med å ha de i løpet av neste månede.

Har snakket med Brakes.no som nå skulle orden alt av problemer med Demperene til Audien min. De bestiller først opp Gule Koni bak dempere, på ønske fra meg, pga jeg gjerne vil ha spax demperene fremme da de er bedre egnet for skikkelig senk (ca 60-65mm), og de har justering i toppen, mao under panseret :)

Så da ringer de meg når de har fått Koni dempere til bak på bilen min, så kunne jeg bare komme å bytte, også skulle jeg få gjøre samme fremme hvis demperene der ikke skulle passe heller.

Brakes.no fortjener UTROLIG mye skryt for sin Service, og holdning ovenfor kunder :) Der kommer jeg garantert til å handle igjen :D

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det den fargen på slangene også? Eller får du sorte?

Syns ikke det passer med den fargen i biler som skal være litt "classy". Greit nok på supersportsbilermedkjempestramstrikk, men i din 200 hadde jeg helst sett de forble sorte med hvit skrift ;)

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det den fargen på slangene også? Eller får du sorte?

Syns ikke det passer med den fargen i biler som skal være litt "classy". Greit nok på supersportsbilermedkjempestramstrikk, men i din 200 hadde jeg helst sett de forble sorte med hvit skrift ;)

Blir nok sorte...Det er det eneste bilde Samco har som ilustrasjon, skjønn det eller ei :)

Bestilte akkurat det samme jeg også + 3 svarte skjøter for å lage meg nytt opplegg på filtersia :)

er det det som er probleme me han, eller er det foringa i boten på demper, trudde det va topplagert han tenkte på,?

får skifte til orginalt å sjå om det er signe fjører, vist det var det i boten

Han snakker om foringa i bunn av demper'n. DU snakka om topplageret.. Heh..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå Samco Slanger er ihvertfal på vei. Har ikke tid til å vente på å få sorte. ca 3-4 uker så har jeg kittet.

I mellomtiden driver jeg å lager meg silikon slanger rundt omkring andre steder, da jeg er lei av vanlige slanger som ryker, og sprekker osv.

Dagen lille økt utenfor kollevold, for å komme meg hjem. Bil uten tilkoblet tomgangsregulator er IRRITERENDES å kjøre med. Spessiellt i KØ!!!

Brukte en overgang, fra 60-70mm, kuttet av litt i begge ender for å få ca riktig lengde. PGA alt som er av ferdige t stykker fra samco er med lik dim på begge sider så skal jeg selv lage meg uttak til tumgangsreg. Mest sannsynlig borrer jeg da hull i overgangen, kjøper en stor bolt, som etter at gjengene er dreid ned har en utvendig diameter på ca 19mm, så borrer jeg hull i bolten, dreier ned gjengene så det kun er ca 1 cm igjen med gjenger, kutter av hodet på bolten selvfølgelig, og skrur den inn i overgangen, med en liten mutter i begge ender, og litt sika eller slik for sikkerhet, også trer jeg nedpå røret fra tomgang reg og skrur til med slangeklemme. Det er dagens idé. Men har også tenkt på å finne andre muligheter. Men må finne ut fort, da jeg ikek liker å kjøre bil som absolut IKKE går på tumgang :P

Lite bilde. Overgangen, og et 90* bend i 19mm innvendig diameter, som kun er blendet i enden nå.

samcosilikon.jpg

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider