Gå til innhold

DarkZun: BMW M3 3.2 Compact Bilder/Video

Ranger emnet


darkzun

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg fått tid til å legge ut litt om prosjektet mitt. Det kommer en flash webside i løpet av sommeren, men i mellomtiden kan jeg jo legge ut litt info om prosjektet mitt.

Har også siden jeg ble ferdig fått gleden av å få 1. og 2. plass for fineste modifiserte bil etter 1990 på BMWCCN 2005. Takk til alle som har påvirket dette i hvilken som helst grad og alle som har hjulpet til underveis med bilen...dere vet hvem dere er.

 

Utgangspunktet

-BMW 316 i Compact 95' (for dem som lurer, så er bilen norsk siden 95;)

 

Bilen er godkjent ombygd til 3,2l M3. Jeg kjøpte en 98 mod M3 3.2 fra Sveits som delebil. Denne var krasjet og kondemnert i Sveits, men hadde aldri blitt kondemnert her hjemme med så lite skader. Jeg fjernet ABSOLUTT alt fra Compacten slik at karosseriet ble stående igjen helt tomt. Karosseriet ble deretter lakkert etter alle kunstens regler med mellomsliping og noen ekstra lag med klarlakk.

Deretter flyttet jeg over alt fra M3'n...inklusiv innvendig ledningsnettet, rattstamme osv. Hm...tror jeg går over til listeform slik at dere slipper lese skolestil;)

 

Motor: 3.2 M3

Girkasse: 6 trinns M3

Eksos: M3 3.2 grenrør, rustfritt 2x2,5" fra Köhler racing, fjernet katalysator

Innsug: M3 3.2/Green filter

Bakstilling: M-Roadster (Nytt)

Differensial: Byttet fra 3.15 til 3.65 utveksling, byttet fra 25% til 40% diffsperre med kraftigere lameller

Forstilling: M3 3.2

Mellomaksel: M3 3.2 modifisert med adapter. (spør hvis interresert)

Foringer: Alle byttet ut med Powerflex (Nytt)

Clutch: SACHS Performance (lamell,trykkplate,utl.lager) (Nytt)

Understell: H&R Justerbart (Nytt)

Stabstag/Bur: 2 stk i forstilling, 1 stk Wiechers mellom støtdempertårn, 1 Wiechers i bagasjerom, 1 stk bakstilling, Wiechers polert aluminiumsbur erstatter bakseter (Nytt)

Bremser: M3 3.2 (Nytt)

Eksteriør: M3 front, sideskjørt, dørlister, innstegslister (suplert med en Lumma bakfanger)angeleyes frontlykter,hvit/røde baklys, hvite blinklys, Org.M3 speil (Nytt)

Interiør: Alcantara M3 stoler, Sparco semsket ratt, M-stoffmatter, 6-trinns M3 skinngirkule, sort taktrekk, bakseter fjernet (Nytt)

Lakkfarge: Audi brilliantrød (veldig rød)

Felger/Dekk: Gatehjul: Rial Daytona Race 8,5X18 og 9,5X18 Falken 451 foran 215/40 og bak 245/35 Banehjul: Hvite BMW M3 GT 7,5x17 og 8,5X17 med Toyo Proxes R888 205/40 foran 235/40 bak

Oljer/div.væsker: Castrol

Stereo: ingen

Orginalutstyr:

-klima (fjernet)

-soltak

-el.vinduer (fjernet)

-kjørecomputer (fjernet)

-hengerfeste (fjernet;))

Diverse: Alt av gummi- og plastlister er byttet på hele bilen, noe som endte opp som en utgift på flere tusen:(

 

 

Hk: ca. 330-340

Toppfart: ca.295 km/t

Nm: ca. 350-370

Vekt: ca. 1290-1300 kg

 

Har fått med meg det viktigste tror jeg Shocked

 

Har dessverre ikke fått tatt veldig mye bilder, men her ihvertfall noe.

 

 

Motor endelig i bilen

1.JPG

Kommet forholdsvis langt her

2.JPG

Her blir ledningsnettet fra M3'n installert

3.jpg

Understellet har ankommet verkstedet

4.JPG

Etter noen søknader og hyggelige samtaler med biltilsynet:)

17.jpg

M3 bremsene nylig montert

5.jpg

Grunnarbeid for lakkering

6.jpg

Stemningsbilde klokken 4:30 sommeren 2004

7.jpg

316 motor nylig tatt ut

8.jpg

M3 motor nylig tatt ut av delebilen

9.jpg

Her blir første sortering av ledningsnettet utført..off!

10.JPG

Fra Våler BMWCCN 05

12.jpg

Rudskogen BMWCCN 05

13.jpg

Motorrommet slik det er idag

14.jpg

Rial felg bak

15.jpg

Våler 2005

16.jpg

 

Liten oppdatering med bilder

 

Ikke altfor bra bilder av interiøret desverre

18.jpg

 

Buret forfra

20.jpg

Buret bakfra

21.jpg

 

 

 

VIDEO

Et lite klipp fra en sen sommerkveld langt herifra i et annet land på en privat parkeringsplass: http://www.ia-stud.hiof.no/~lars-esa/movies/comp.wmv

 

Mulig det bare er jeg som liker dette tyttebæret, så jeg er åpen for innspill og ideer til forandringer :D

1996 BMW Compact 3.2

1997 BMW M3 3.2 Coupe (solgt)

2002 Golf 4 TDI/GTI 150 HK (solgt)

1993 BMW 320 E36 M-Optic (solgt)

 

///BMW Car Club (3822)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig bra at noen gjør noe skikkelig gromt med compact også :) Men i papiret der står det at M3 motoren må være orginal, det er vel bare frem til bilen først er godkjent med M3 motor?

 

Post gjerne flere bilder utvendig :)

 

hehe! Klart..noen deler av prosjektet ble gjort etter godkjenning, men bilen er 99% slik den var under godkjenning. Flere utvendige bilder kommer, men jeg har solgt Rial felgene, og bestillt nye identiske. (grunnet en liten kantkjøring på en felg bak) Disse felgene får jeg ikke hentet før i Juni, så da blir det mye mer bilder. Har nylig fått Canon 350 D digitalt speilreflekskamera med masse forskjellige gromme linser...så bilder blir det nok av utover:)

1996 BMW Compact 3.2

1997 BMW M3 3.2 Coupe (solgt)

2002 Golf 4 TDI/GTI 150 HK (solgt)

1993 BMW 320 E36 M-Optic (solgt)

 

///BMW Car Club (3822)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pent!!

1 ting som irriterte meg! det piper i bremsene dine! :D

 

Takk for det! Turen til den parkeringsplassen gikk via E6 sammen med en M Coupè...blir litt piping i bremsene etter slike turer;)

1996 BMW Compact 3.2

1997 BMW M3 3.2 Coupe (solgt)

2002 Golf 4 TDI/GTI 150 HK (solgt)

1993 BMW 320 E36 M-Optic (solgt)

 

///BMW Car Club (3822)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem drar hvem? sølv fargede compacten med V12 eller din?hehe hadde vært gøy og se

 

Som de fleste andre, har man alltid best tro på seg selv;) Får tilbake diffrensialen min fra Mobimec neste uke med en ganske mye tøffere utveksling...tar gjerne en utfordring når det gjelder bilen til Tarjej. Er kanskje ny eier på den nå?

1996 BMW Compact 3.2

1997 BMW M3 3.2 Coupe (solgt)

2002 Golf 4 TDI/GTI 150 HK (solgt)

1993 BMW 320 E36 M-Optic (solgt)

 

///BMW Car Club (3822)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår