Gå til innhold

Arctic Street Meet no.1 2006 17. juni

Ranger emnet


NSXer

Anbefalte innlegg

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rune:Fikk tatt rundt 120 bilder,men en del blir nok slettet,hatt besøk så og si siden lørdagen,så null tid for redigering og slikt.Men håper de kommer ut i morgen :)

 

Mihkku:Hvilken bilblader da?Kommer bildene mine med? :P

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles noen få Arctic Street Meet t-skjorter igjen. De selges for kr. 100,- inkl. porto. Send meg en PM med navn og adresse.

 

ASM%20N%20Tskjorte.jpg

 

Ble litt for kaldt til at vi fikk reklamert ordentlig for de på treffplassen...

Ha en Hondaopplevelse hver dag!

 

Jon

86 Acura Integra RS, 91 Honda NSX, 04 Honda Accord Tourer i-CTDi Executive, 82 Honda Prelude, 05 Volvo V50 2.0D, 72 Honda N600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge bildene kan det se ut som at Skylinen "staget" for langt fram og fikk rødt lys med en gang... Men det er riktig som du sier at de favoritiserer AM cars, det har vist seg gang på gang at når de rød lykter så får de omstart...

Er nok den personen som godter seg mest når Am-car gutta blir slått ut...:)

http://www.rms-racing.no

http://www.sommertreff.no

 

Takk til:

-Rydning Bilteam-

-NordicMotor-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med amcar gutta om detta.Neste drag ska dem bruke Amcar sitt proff mobile utstyr.For å minimere feilmarginen.Så lenge man ikke har en permanent bane eller proff bruker av lys/startutstyr er det muligheter for feil.Samme problemet var det på scooterdraget i vinter også.

Dypstaging er det største problemet tror jeg og det er lett å få rød lykt når starteren trykker på knappen.For man har bare millimetre å gå på da.

Var også nye folk på opplæring.

 

Skulle vært folk som driver med dette som en hobby/bi inntekt til å la seg leie inn for å kjøre lys/startannlegget.Mye av problemet ligger i bruken av annlegget,at dem ikke er rutiner/har kunnskaper nok i bruken av det.

+at man fikk inn en nøytral part uten misstanker om favorisering som det kommer fram i tråen.

 

Tror vi må regne med en del problemer så lenge det ikke er mulig å ha et permanent system eller erfarne/proffe start/lys annlegg kjørere.

 

 

Skulle være mulig for en som er interresert, å bygge et anlegg for 30-50000kr

å ha 10-15000,- i inntekt på hvert arrangement.Sommer og vinter.

 

Burde være noen her som kan melde seg inn i amcarklubben å hjelpe dem med lysene så vi får en på "innsida" for å sjekke om det er så ille som det anntas i denne tråen.....

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med amcar gutta om detta.Neste drag ska dem bruke Amcar sitt proff mobile utstyr.For å minimere feilmarginen.Så lenge man ikke har en permanent bane eller proff bruker av lys/startutstyr er det muligheter for feil.Samme problemet var det på scooterdraget i vinter også.

Dypstaging er det største problemet tror jeg og det er lett å få rød lykt når starteren trykker på knappen.For man har bare millimetre å gå på da.

Var også nye folk på opplæring.

 

Skulle vært folk som driver med dette som en hobby/bi inntekt til å la seg leie inn for å kjøre lys/startannlegget.Mye av problemet ligger i bruken av annlegget,at dem ikke er rutiner/har kunnskaper nok i bruken av det.

+at man fikk inn en nøytral part uten misstanker om favorisering som det kommer fram i tråen.

 

Tror vi må regne med en del problemer så lenge det ikke er mulig å ha et permanent system eller erfarne/proffe start/lys annlegg kjørere.

 

 

Skulle være mulig for en som er interresert, å bygge et anlegg for 30-50000kr

å ha 10-15000,- i inntekt på hvert arrangement.Sommer og vinter.

 

Burde være noen her som kan melde seg inn i amcarklubben å hjelpe dem med lysene så vi får en på "innsida" for å sjekke om det er så ille som det anntas i denne tråen.....

 

Tror ikke det trenger være så dyrt heller. Vi skal prøve oss på å lage et system i vinter, så vi får se hvordan det går.

 

Når det gjelder dragrace her i NordNorge framover tror jeg det ville vært enklere å kjøre "Street" klassen uten tjyvstart. At man bare bruker tiden man får opp uavhengig av grøntlyset. Dette fungerer bedre for oss amatører, så kan "Bad Boys" osv kjøre profft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hva kravene til lengde på bane på 201m er. De er vell på grensen på Aspelund er de ikke ??

Vi har folk i vår klubb som er godkjente mtp teknisk kontrollør og arrangør.

 

Hvem vet om det er noe vi også en gang i fremtiden klarer å få til på vårt område...

----------------------------------------------

07 - Skoda Scout

leter etter prosjekt

 

http://www.arcticmotorclub.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Fint å se at det er mange tanker ifbm SL på finnsnes lørdagen. Når det gjelder banen, kan jeg opplyse at den er fullt ut godkjent av NBF for SL arrangement.

 

Er helt enig i det RMS skriver; meld dere inn i amcar klubben.....bygg dere eget tidtakeranlegg osv.

 

Jeg ønsker alle dere hjertlig velkommen til en amcarklubb, og gjerne vår. Jo flere vi er sammen, jo bedre skal vi få løpene til.

Og finnes det tidtakeranlegg i distriktet som fungerer, vil vi gjerne prøve det ut. Det er bare å kontakte meg når tiden er inne.

Om dere har ønsker eller tanker ang disse løpene som vi arrangerer, ta kontakt med meg.

 

Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se sånn ut ja, men det skjedde i samme bane 4 løp på rad mener jeg det var. Det er neppe tilfeldig, og husk at det ble omstart da lederen i klubben kjørte og det samme skjedde.

 

Om jeg forstår systemet deres riktig (ser hjemmelaget ut) så vil det røde lyset komme på om man tjyvstarter det er riktig, men det som signaliserer tjyvstart er når de to bakerste fotocellene får kontakt med hverandre igjen og da slukker det nederste hvite lyset. Her lyser begge hele tiden mens bilene står i ro. Og det er jo ikke noe hemmelighet at de har problemer med utstyret. Ble jo etpar pauser under konkurransen for at det ikke fungerte helt et par ganger.

 

dette systemet er laget av høyskolen i narvik... og etter som jeg vet så funker ingenting om det blir feil på en bane.. da går ikke den ene banen.. da blir det stopp å ikke noe mulighet for at noen kjører..

 

største problemet dem har med dette systemet er jo sol.. men det har dem på større anlegg også..(piteå dragway f.eks)... solen er fotocellenes fiende.. :)

 

 

men som dere sier at amcar folka favoriserer amcar duden.. så sitter jo dere her som japse-folk og favoriserer en japsebil.. :P såe sånn set.. :P:assman

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår