Gå til innhold

Montering av turbotrykksmåler - Newbiehjelp ;)

Ranger emnet


Fanten_940LT

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

 

Jeg er en av de mer 'grønne' på dette forumet, men ett sted må man starte. Jeg har en turbotrykksmåler jeg gjerne skulle ha installert for å sjekke trykket når jeg får chippen (data kan jeg, så det går bra :P).

 

Det medfølger da en stk måler, en stk ledning jord og en til lys og en vakuum-slange m/ t-ledd. Mitt spørsmål til dere er da (opplagt nok); Hvor skal jeg sette t-leddet? Jeg tar ikke sjangsen på å klippe feil, det blir fort så ugreit.

 

Setter stor pris på litt hjelp og rettledning her (gjerne også bilder, hehe).

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra kallenavnet ditt, så har du da en B230FK, lavtrykksturbo, og noen av disse ble levert både med og uten måler i instrumentpanelet... hvis du har en såkalt "turbotrykksmåler" i instrumentpanelet, så finner du igjen den vacumslangen bak instrumentpanelet/over pedalene også klipper du i den slangen (vacumslangen) og setter T-skjøten din der...

 

Hvis du ikke har denne måleren i panelet ditt, så kobler du på vacumslangen på innsuget...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å se på dette bildet, men på innsuget, inn mot toppen, sitter det vel 3 ( eller 4 uttak/tilkoblinger)...når du har opp panseret, så skal du da koble deg inn på uttaket som sitter nærmest fronten på bilen, av den nederst tilkoblingen... mener å huske det var slik det var på min FT...

 

DCP03237.jpg

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår