Gå til innhold

noen som veit hva detta er

Ranger emnet

Orjuz

Anbefalte innlegg

Ta den ut å legg den i tynner elr diesel! vask den ren.. ofte mye olje å drit inni der! Kan hjelpe. Vis ikke får du bytte den! 2 typer tomgangsmotorer: En med 180grader flow og en med 90 grader. eks: ET = 180, FT = 90

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer fært på hva som forårsaker den tomgangen så jeg tror jeg finner ut hvor problemet ligger før jeg kjøperno. driver og tester ut forskjellige ting.

Morty740 Ta den ut å legg den i tynner elr diesel! vask den ren.. ofte mye olje å drit inni der! Kan hjelpe

tåler den det er det no der som kan bli herpa ellernoe sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel en sånn mekanisk "slider" eller hva jeg skal kalle det inni den tomgangsregulatoren.. jeg tok av ene slangen og spruta inni en god del wd-40.. det hjalp på bilen min.. men det beste er vel å ta den av, og så legge den i noe, slik som morty sier her ja..

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt har jeg prøvd å bytte luftmengdemålern og jeg har itillegg prøvd med en ny bensintrykksregulator. samtidig har jeg tatt ut tomgangsmotoren og dyppa den i whitesprit men den jager fortsatt på tomgang så da er det vel bare den som det er no galt med eller er det andre ting en de 3 tingene som kan være galt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har samme problemet... Bytta tomgangsventilen, fortsatta samma driten, feilsøkt, og ikke funnet ut no særlig, konklusjonen jeg kom fram til på min var at feilen må ligge i enten tomgangs-boksen, eller motronic-boksen... hadde vært morro om noen hadde funnet ut av hva det var...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider