Gå til innhold

Am Car motorer

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kjøp deg en Chevrolet ZZ4 350 motor. 355hk og går utrolig fint. Den kan du kjøre crusing med og street legal om kveldene. Skifte olje og plugger er alt som du behøver å gjøre. Du klarer ikke å bygge deg en motor som er så bra for så lite penger.

 

Har en garasjekompis som kjøpte en slik motor sommeren 2000, og har kjørt dragrace med den vær sommer og får like godt enda uten noen problemer.

 

Jeg har selv investert i en ZZ4 motor, fikk tak i en uten topper og har handlet inn Brodixtopper som skal på den. Dette blir den 4. motoren i Camaro'n og nå blir det slutt på motorer som går rufsete på tomgang. ZZ4 motoren går like fint på alle turtall...

1978 Chrysler New Yorker Brougham 6,6, byttes i HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å finne ut hva man vil ha/har råd til/ har bruk for av Chevy small block, vil jeg nesten bare anbefale deg å frekventere nettsider som denne og tilsvarende i USA.

Søke i gamle tråder og plukke opp litt her og der. Informasjonsnivået er enormt.

Bra bøker om emnet er også skrevet. Både ang trimming historikk.

 

Unngå 307 og 305 motorene. De er ikke noe bra utgangspunkt for trimming. Ellers er det stort sett fritt fram.

2-boltet blokk er bedre enn sitt rykte og tåler 350-400hkr hvis man bytter ut originalboltene på rammeoverfallene med forsterkede ARP bolter. 4-boltet blokk er dyrere, mer sjelden og tåler mer.

Det er alltid oppgitt på nye motorer om de er bygget med 2 eller 4 boltet blokk. Begrepet henspeiler på antall bolter som fester hver av de 3 midterste rammeoverfallene på veiva. Det går an å bygge om en 2 boltet blokk til en 4 boltet, men det koster som oftest mer enn det smaker.

 

Med det budsjettet du operer med, ville jeg nok satset på en "crate motor". Det vil si en ny motor ferdig bygget og klar til bruk. Flere bra alternativer er nevt allerede.

 

Du vil ikke klare å bygge noe billigere hjemme med de samme delene. Ikke engang om du importerte de direkte fra US. Det blir omtrent som å tro at man skal lage seg en billigere bil ved å kjøpe alt av reservedeler og skru den sammen selv. istedenfor å gå i forretningen å kjøpe den ferdig.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70-100.00. Det er mye penger det. Velkomen til trimm himmelen.

Her har du mye å velge på hvorfor ikke snakke med Anders Ringstad. Han bygger sikkert en trivelig zz4 motor (350 motor) som gir +400hp for en ca.45.000. en th700 kasse kjøper du av hans bror RATS for en ca 20.000.

Begget to er å stole på, topp service!

Her snakker vi NYTT.

 

Hvis du handler fra usa kan du trekke fra en 25%

 

Men søk på nettet, hvis du gjør det selv er det mulig å kjøpe et brukt blokk et par nye topper, innsug, cam å forgasser og ded er ikke umulig med en 350++ uten altfor mye problemer .det går å bygge noe slik for en 25.000

 

Det er skrevet MYE om dette så mye at det er vanskelig å forstå det er rett å slett for mye informasjon (å mye tull....).

 

Kunde skrive mye om dette men nå må jeg avgårde.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår