Gå til innhold

Am Car motorer

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en 92 modell Chevrolet 350 V8, 2 boltet blokk for 650$ pluss frakt. Den hadde gått 138.000km og er et greit utgangspunkt for min lommebok. Før jeg kjøpte fulgte jeg mye med på nettet her:

http://www.car-part.com/

Så ringte jeg rundt til de mest aktuelle og fant ut hvem av de som virket seriøse på telefonen før jeg bestemte meg for å kjøpe. Kan være greit å søke kun på "north east" for å unngå altfor store fraktkostnader. Det vanlige er jo å skipe ut slikt fra østkysten et sted.

Ikke ha det travelt. Slike motorer brukt finnes det TUSENVIS av!

Men jeg tror fortsatt ikke det er mulig å bygge billigere selv enn å kjøpe ferdig. Spesielt ikke dersom man vil endre noe i selve blokka. Min motor kan bli ganske bra med etpar Vortec topper modifisert for høyere løft pluss en ny kam. Det vil komme på ca 10.000kr pluss prisen på motoren. Da har jeg en grei 350 hk+ motor for 17000kr.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en morsom V8 med lavt forbruk, bra effekt og kanskje også har lyst på manuell, så har jeg lyst til å anbefale LT1 92-97 Camaro motor 5.7 liter eller LS1 (alu blokk) 97-2002 camaro,

http://www.driftfun.com/forum/viewtopic.php?t=94

Jeg har satt opp et lite regnestykke på hva det koster/har kostet meg å få installert motoren i bilen min.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for 3 gen.Du finner komplett motor og gear fra feks en Camaro for ca 30-40000.Mye lettere enn de gamle motorene og både trimmingsvennlig og solid.Ikke noe ekstra arbeid å innstalere en slik kontra eldre SB. Leveres fra 275 hp og opp til 505 hvis du tar med LS7'en.Går likevel på under literen.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok skaffe nybygd Pontiac 455 med ca 450hk for litt over 30 000kr, om det da ikke må være chevy.

Kan muligens også skaffe en Pontiac 455 stroket til 472 for ca 50 000kr. Mekansik rullekam (stor) alu råder ++, noe over 600hk. Med porta edelbrock topper nermere 700hk..

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket volum er det på 454?,kan få den stroket til 632?

En 454 er på 7,4 liter, 350, 5,7.¨

Nei, kan ikke få den stroket til 632, det er de gammle blokene for "små" til.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider