Gå til innhold

krise hjelp

Ranger emnet


vanmastern

Anbefalte innlegg

kjøpte en passat 2000mod til møller trondheim, tok den på naf test før garati gikk ut, en del feil ble funnet og møller skulle fikse det, reg reim skulle også fikses for det ikke fantes dokumenter som vistes at den hva byttet, bilen er gått 130 tusen og dem fant sprekk i topp pakkningen og skiftet det også. vi fikk bilen til bake og kjørete til oslo og retur en uke etter på, kjørte noen småtteri i byn, nå er bilen skåle tom for olje og clima tronicen er heller ikke fikset,jeg ble gaaal da jeg fant ut dette og dem ska ta inn bila mandag 22mai.

ka kan være galt egentlig, trakk en bilhenger uten bil på og det hva meget tungt til den. er dette normalt??? bilen er en 1,9 tdi folk sier så myerart at jeg blir sprø snart.

hjelp meg dere med gode råd.:hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usammenhengende tekst.. Ikke godt å si. Hvis NAF sa at reg.reim burde byttes, og at andre feil også skulle rettes. OG Møller gikk med på det.

Vil det si at de ikke har fikset feil de skulle fikset?

dvs Skulle Møller fikse klima ?

Hvis de ikke har gjort det, så er jeg dette avtalebrudd, som kan kreves rettet på.

Ved de rep. som skulle gjøres så ble det oppdaget en sprekk i toppakningen sier du. Derfor ble toppakningen byttet. Etter bytte er det normalt å ta en leakdown-test, dette for å forsikre seg om at den nye pakningen holder tett, samtidig som man utelukker flere feil. Ble dette utført?

Man skal normalt kjøre PENT de første 500km etter en maskinrep som dette.

Dette for at ting skal få tid til å "kjøre seg til" bl.a. Ble du informert om dette, eller indikerte du at du visste du skulle kjøre pent?

Det å trekke henger, hører ikke under kategorien PENT, det er belastning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble ikke informert om noe jeg, bare betalteengenandel og dro, dem fant sprekk i toppakningen under reg reim skifte, dette skiftet dem også på garanti, men vi kjørte rolig tur retur oslo, og mener jeg har kjørt inn denne for lenge siden.trondheim-oslo-trondheim mener jeg holder kansje???

hengern trakk jeg her nylig men folk sier stempelringer er ødelagt og motoren er rom og alt, bli litt små redd når jeg betalte 170tusen for bilen. hvor kan oljen ta veien???

faren til samboern lå bak bilen vår og sa det røk svart av dennår hun dro på??

er dette normalt??

er meget takknemelig for svar, føler kansje jeg har gjort et dumt kjøp vist motoren er rom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få gjennomført er "leakdown"test.. dvs de kjører trykk i motoren, og leser av hvor trykket forsvinner hen.. dvs lekker stempelringer så vil trykket øke i bunnen av motoren. Lekker toppen (sprekk kanskje) så kan de lese av trykkforandringene der.. Veldig enkelt å gjøre, tar ikke mer enn 1 time vanligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier ikke å ryke noe særlig av en sånn moderne diesel, så da må nok oljen ha tatt veien ut av eksosen da.

Som du selv sa, motoren brukte litt olje.

 

Et VISST oljeforbruk er ikke unormalt, men ikke så masse.

Legg også spesielt merke til at de fleste bilprodusenter sier at opptil 1 liter oljeforbruk per 1000 km er normalt.

Dette gjør de for å slippe å ta noe ansvar, da de bare sier at det er normalt med et slikt forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår