Gå til innhold

Jording/dynamo/støy og i de mer avanserte baner

Ranger emnet

jondgr

Anbefalte innlegg

Nå har jeg drivi i to uker og prøvd å bli kvitt støyen i bilen, idag gikk jeg til drastiske verk.

Er støy når bilen er av, og kraftig dynamostøy ++ når bilen går.

Er signalutgangene som blir rammet. Alle høyttalerutganger på begge spillerne j har prøvd funker toppers.

Prøvde å legge siugnalkabel utenfor bilen, utenfor alle strømkabler, null endring.

La opp nye fete strømkabler til spiller, null endring.

Forsterkeren har greie strømkabler og remote'n har j eliminert i forskinga, da den får fra +kabelen.

Prøvde å koble av dynamoen, greit det ble endel mindre støy, men fortsatt er det overraskende plagsom støy på lyden. Faktisk løper denne støyen også etter turtallet, selv om dynamoen er ute av drift! :|

Så latterlig.. Tilslutt prøvde jeg å LEGGE spilleren på batteriet, for å være sikker på at d ik var vanlig støy blant kablene, og jammen var det ikke støy da også. Kobla UT hele bilen, brukte bare spilleren, da hjalp det endel kan man si..

Men er det altså noe i bilen som forstyrrer så fælt? jeg gir opp snart.. Denne støyen har bl.a. tatt knekken på to titommere for meg allerede.. :S

VW Passat 1.9tdi '98 stv

[x] MB 190E 2.0 '85 16v-plast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var plaget med støy før helgen.. hadde lagt opp 4 mm2 kabler til alle høyttalerene..

La aluminumsfolie rundt signalkabler (bake ved forsterkerene der de ligger litt nært strømkablene). La også litt folie rundt strømkabelen fra batteriet der den passerer forsterkeren til frontsettet.. Ble littegrann bedre..

Koblet av signalkablene til forsterkeren som driver frontsettet.. FORTSATT PIPING!! Hmm.. hva kunne være galt?

Det var faktisk høyttalerkablene fra delefinter på frontsett og opp til elementene/diskanter som var problemet! la aluminumsfolie rundt disse og ALL støy forsvant...

Trodde ikke det kunne støye så mye rett innpå høyttalerkablene! Men nå er det bra..

Gidder ikke å bytte ut disse kablene med skjermede høyttalerkabler.. viser ikke likevel disse.. så aluminumsfolien får holde.. :)

kanskje denne erfaringen kan være til nytte for noen..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var plaget med støy før helgen.. hadde lagt opp 4 mm2 kabler til alle høyttalerene..

La aluminumsfolie rundt signalkabler (bake ved forsterkerene der de ligger litt nært strømkablene). La også litt folie rundt strømkabelen fra batteriet der den passerer forsterkeren til frontsettet.. Ble littegrann bedre..

Koblet av signalkablene til forsterkeren som driver frontsettet.. FORTSATT PIPING!! Hmm.. hva kunne være galt?

Det var faktisk høyttalerkablene fra delefinter på frontsett og opp til elementene/diskanter som var problemet! la aluminumsfolie rundt disse og ALL støy forsvant...

Trodde ikke det kunne støye så mye rett innpå høyttalerkablene! Men nå er det bra..

Gidder ikke å bytte ut disse kablene med skjermede høyttalerkabler.. viser ikke likevel disse.. så aluminumsfolien får holde.. :)

Kanskje det som er feil hos meg da ? Vil ikke kalle det dynamostøy det jeg har, men der er en liten form for skurring i diskantene. Merkes bare når jeg spiller helt lavt men alikevell meget irriterende.

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er liksom dynamostøy uten at dynamoen er i bruk. Mer knitring da selvfølgelig. ingen uling. Går med turtallet. All støy ble borte da jeg kobla bilen helt ut av kretsen, og bare hadde anlegget, men det funker dårlig til daglig bruk.. :|

noe i bilen må påvirke spilleren!

VW Passat 1.9tdi '98 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.sliter med akkurat det samme!!! suser i diskantene og litt i midbassene. selv om anlegget er av får den inn litt støy, sikkert på en spole på dele filteret. alu folie kommer til helgen da ;) takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått gjennom alle jordingspunkter, pusset alt..

Har lagt alt utenom bilen også ja.. Men må være noe i bilen som påvirker her.. skal se om jeg får satt bilen til å gå, så skal jeg ta ut en og en sikring, se om det gir noe utslag.. hele anlegget er bra/dobbelt jordet, men likevel hender det seg jeg får klikkelyder når jeg setter på lyset, bruker blinklys etc.

VW Passat 1.9tdi '98 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider