Gå til innhold

Effekkttap?!

Ranger emnet


tazie

Anbefalte innlegg

heisann.. kjører en corolla DX 1.3 87modell.. og nå idet siste har den begynt og gå utrolig dårlig! drar nesten ikke i det hele tatt! hvis jeg f.eks står stille og ruser motoren litt, så virker alt ok, men om jeg prøver og kjøre litt hardt, så går den som en bøtte med dritt.. Fløtter seg nesten ikke.. (jaja.. vet at det ikke sitter noe monster av en motor under panseret på denna bilen, men moppen min går bedre :P) Noen som vet hva problemet kan være?

___________________________________

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig problem er forgasseren, eller da spesielt kompensatoren, somm sitter på siden på gasseren. funker ikke de, vil du få dårlig eller uvanlig respons ved gasspådrag. Min er gåen, og bilen går i øyeblikket kun rent på enten veldig lite, eller full gass.

 

Ellers hender det at fordelerene tar kvelden. da vil den begynne å tenne dårlig, og etter hvert feiltenne innimelom. Spesielt vil den gå dårligere ved belastning. Fordeler på disse bilene er enkel å bytte. Bare løsne to skruer, og dra den rett ut. Den har et flatt spor i drevet, så den kan bare settes inn riktig eller 180 grader feil. Ingen mulighet for å bomme med et par tenner som er vanlig.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gass i forruskern, tette dyser?

Forruskern?

 

Vanlig problem er forgasseren, eller da spesielt kompensatoren, somm sitter på siden på gasseren. funker ikke de, vil du få dårlig eller uvanlig respons ved gasspådrag. Min er gåen, og bilen går i øyeblikket kun rent på enten veldig lite, eller full gass.

 

Ellers hender det at fordelerene tar kvelden. da vil den begynne å tenne dårlig, og etter hvert feiltenne innimelom. Spesielt vil den gå dårligere ved belastning. Fordeler på disse bilene er enkel å bytte. Bare løsne to skruer, og dra den rett ut. Den har et flatt spor i drevet, så den kan bare settes inn riktig eller 180 grader feil. Ingen mulighet for å bomme med et par tenner som er vanlig.

Kompensatoren er visst gåen p\å min bil oxo.. Men jeg trodde den bare hadde med kaldstart og gjøre? har sliti masse i vinter. da klarte bilen nesten ikke og holde seg igang før den var skikkelig varm. nå som varmen er her, så har det bare vært og kjøre en km eller 2 så har den gått greit. litt småfusk kanskje, men ikke dette "effekttapet".. det har kommet nå i ettertid.

jeg har byttet fordelerlokk og rotor nylig, kan se litt på fordeleren.

___________________________________

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forruskern?

 

 

Kompensatoren er visst gåen p\å min bil oxo.. Men jeg trodde den bare hadde med kaldstart og gjøre?

 

Min går best når den er helt kald. Starter som bare det hver gang, spesielt når det er kaldt. Drar dårlig når den er lunken, og starter tungt når den er varm.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-sprit? i bensintanken? hehe :P

Sant nok det.. men ingen, og da mener jeg ingen biler skal gå så dårlig :P

___________________________________

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.. fikk idag høre at vann var beste middel for og rense forgasseren med.. (?)

Fikk beskjed om og holde et litt høyt turtall og helle foriktig i til jeg hørte at det surklet litt osv.. men spm mitt er vel egentlig dette.. Hvor skal det helles på?? Har rotet litt under panseret og kommet frem til dette:

Image054.jpg

Dette er da en oversikt over dette beistet av en motor! :P

Området jeg har ringet ut er da der hvor jeg tror jeg skal helle..

Det er rett under luftfilteret som jeg har skrudd av. vil tippe det er forgasseren. Det er en liten del som flytter på seg når jeg gir gass og lager et større hull. det er eneste logiske sted jeg kan tenke meg og helle noe som helst!

 

Image055.jpg

her er et nærbilde. området jeg har ringet ut er den delen fra forrige bilde. Det som er markert med en firkant er den delen som flytter på seg og lager større åpning. kan sikkert ta et bilde av det oxo om det er nødvendig..

 

Håper noen kan hjelpe meg.. takk!

___________________________________

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår