tazie Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 heisann.. kjører en corolla DX 1.3 87modell.. og nå idet siste har den begynt og gå utrolig dårlig! drar nesten ikke i det hele tatt! hvis jeg f.eks står stille og ruser motoren litt, så virker alt ok, men om jeg prøver og kjøre litt hardt, så går den som en bøtte med dritt.. Fløtter seg nesten ikke.. (jaja.. vet at det ikke sitter noe monster av en motor under panseret på denna bilen, men moppen min går bedre :P) Noen som vet hva problemet kan være? Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apoc_ Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Plugger, pluggkabler, fordeler og fordelerlokk kan være lurt å sjekke. Siter 1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt 1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen 1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt 1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Falsk luft? Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Gass i forruskern, tette dyser? Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Eller hva med bakluka? 1,3?:P Eksosen da? er det unormal eksos? Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Vanlig problem er forgasseren, eller da spesielt kompensatoren, somm sitter på siden på gasseren. funker ikke de, vil du få dårlig eller uvanlig respons ved gasspådrag. Min er gåen, og bilen går i øyeblikket kun rent på enten veldig lite, eller full gass. Ellers hender det at fordelerene tar kvelden. da vil den begynne å tenne dårlig, og etter hvert feiltenne innimelom. Spesielt vil den gå dårligere ved belastning. Fordeler på disse bilene er enkel å bytte. Bare løsne to skruer, og dra den rett ut. Den har et flatt spor i drevet, så den kan bare settes inn riktig eller 180 grader feil. Ingen mulighet for å bomme med et par tenner som er vanlig. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Mai 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Gass i forruskern, tette dyser? Forruskern? Vanlig problem er forgasseren, eller da spesielt kompensatoren, somm sitter på siden på gasseren. funker ikke de, vil du få dårlig eller uvanlig respons ved gasspådrag. Min er gåen, og bilen går i øyeblikket kun rent på enten veldig lite, eller full gass. Ellers hender det at fordelerene tar kvelden. da vil den begynne å tenne dårlig, og etter hvert feiltenne innimelom. Spesielt vil den gå dårligere ved belastning. Fordeler på disse bilene er enkel å bytte. Bare løsne to skruer, og dra den rett ut. Den har et flatt spor i drevet, så den kan bare settes inn riktig eller 180 grader feil. Ingen mulighet for å bomme med et par tenner som er vanlig. Kompensatoren er visst gåen p\å min bil oxo.. Men jeg trodde den bare hadde med kaldstart og gjøre? har sliti masse i vinter. da klarte bilen nesten ikke og holde seg igang før den var skikkelig varm. nå som varmen er her, så har det bare vært og kjøre en km eller 2 så har den gått greit. litt småfusk kanskje, men ikke dette "effekttapet".. det har kommet nå i ettertid. jeg har byttet fordelerlokk og rotor nylig, kan se litt på fordeleren. Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Forruskern?[/i] Forgassern... Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Forruskern? Kompensatoren er visst gåen p\å min bil oxo.. Men jeg trodde den bare hadde med kaldstart og gjøre? Min går best når den er helt kald. Starter som bare det hver gang, spesielt når det er kaldt. Drar dårlig når den er lunken, og starter tungt når den er varm. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 hell i litt T-sprit så går den nok greit igjen..har vel alldrig fløtet seg super ekstremt heller den DX hehe:) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Mai 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 T-sprit? i bensintanken? hehe :P Sant nok det.. men ingen, og da mener jeg ingen biler skal gå så dårlig :P Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Bump! ;) Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Du kjører med blytillsettning right? Kan det ikke skje noe om man feilblander veldig? PS: Sett på tennplugga dine, hvordan farge har stiften? grå.. svart? Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Kjører ikke på blytilsettning nei, tenpluggene er nye, og ser bra ut. men hva er t-sprit? Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazie Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 OK.. fikk idag høre at vann var beste middel for og rense forgasseren med.. (?) Fikk beskjed om og holde et litt høyt turtall og helle foriktig i til jeg hørte at det surklet litt osv.. men spm mitt er vel egentlig dette.. Hvor skal det helles på?? Har rotet litt under panseret og kommet frem til dette: Dette er da en oversikt over dette beistet av en motor! :P Området jeg har ringet ut er da der hvor jeg tror jeg skal helle.. Det er rett under luftfilteret som jeg har skrudd av. vil tippe det er forgasseren. Det er en liten del som flytter på seg når jeg gir gass og lager et større hull. det er eneste logiske sted jeg kan tenke meg og helle noe som helst! her er et nærbilde. området jeg har ringet ut er den delen fra forrige bilde. Det som er markert med en firkant er den delen som flytter på seg og lager større åpning. kan sikkert ta et bilde av det oxo om det er nødvendig.. Håper noen kan hjelpe meg.. takk! Siter ___________________________________ -1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt.. x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg