Gå til innhold

tenningsproblem, g60

Ranger emnet


RoBoX

Anbefalte innlegg

noen som kan hjelpe meg litt? Bilen er en corrado g60(bror min sin), han hadde tatt motorvask på den for et par dager siden(uten å dekke til noe :shake ). bilen var helt fin før denne vasken.

 

Etter motorvasken har ikke bilen vært særlig frisk kan du si.. den fungerer greit mens den er kald, men med en gang den kommer opp på driftstemperatur begynner den å kutte tenninga og tomgangen hopper mellom 500 og 3000 rpm. prøver jeg å ruse den litt kutter den tenninga og det kommer stikkflammer.. :rolleyes:

 

ingen fukt i fordelerlokk, pluggene ser fine ut bortsett fra endel soting..

 

noen med noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som kan hjelpe meg litt? Bilen er en corrado g60(bror min sin), han hadde tatt motorvask på den for et par dager siden(uten å dekke til noe :shake ). bilen var helt fin før denne vasken.

 

Etter motorvasken har ikke bilen vært særlig frisk kan du si.. den fungerer greit mens den er kald, men med en gang den kommer opp på driftstemperatur begynner den å kutte tenninga og tomgangen hopper mellom 500 og 3000 rpm. prøver jeg å ruse den litt kutter den tenninga og det kommer stikkflammer.. :rolleyes:

 

ingen fukt i fordelerlokk, pluggene ser fine ut bortsett fra endel soting..

 

noen med noen gode ideer?

 

Vet ikke om det er en god ide, men ofte om det er et rift i pluggledningen og man spyler vann på motoren så kan bilen virke som om den plutselig kutter ut ved pådrag. Ville sjekket pluggledning.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rens isv med forgasser rens og sjekk at ledningene til tomgangsbryter er hele

 

skal isv åpnes for å renses? ser litt skummelt ut å slå vekk de festepunktene der, det er eneste plassen jeg ser den kan åpnes, ingen skruer eller noe slikt på den.. har tatt den av og har handlet forgasserrens.. :) eneste som står mellom meg å festen dette nå.. hehe :jail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker..

 

prøvde i går, men det hjalp ikke.. gjorde det på en litt annen måte da, sikkert det som gjorde at det ikke fungerte.. sprøytet den full endel ganger i stedet, helt til det som kom ut ikke var totalt svart lenger.. hehe

 

skal prøve å bade den i morgen.. :)

 

er det vanlig at tenningen kutter helt plutselig på grunn av feil på isv? grunnen til at jeg spør er at jeg mistenker coilen litt.. eneste av tenningsdelene som ikke er byttet siden bilen var ny og etter å ha kjørt litt hørtes det ut som det kokte inni den.. :rolleyes: kanskje en god ide å bytte den ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det jeg trodde, men visste ikke sikkert.. :)

 

coilen blir byttet

 

begynner å lure på om det kan være hallgiveren faktisk. etter å ha lest ganske mye om problemer med samme symptomer.. noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

 

eventuelt, hvor kan jeg få tak i ny fordeler som passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår