Gå til innhold

Glemte å stoppe motor. Gikk 8 timer på tomgang.

Ranger emnet

btl

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en kamerat som glemte å slå av motoren når han kom på jobb. Når han skulle kjøre, så var girstanga helt løs og håndbrekket fungerte ikke lengere. Jeg har sjekket litt under bilen, og det er en plast/gummi foring på girstanga som har smeltet. Jeg klarer ikke å se håndbrekket da varmeskjoldet til katalysatoren er i veien.

Min teori er at katalysatoren har blitt veldig varm og varmen fra denne har smeltet "noe på håndbrekket" og girstang foringen.

Noen som vet hva det er som kan ha gått istykker?

Er det noen som har dette liggende? Da kan de isåfall ta kontakt med meg på btl@start.no Da vet jeg om noen som ville blitt takknemmelige.

mvh Bjørn Tore

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig at dette var godt gjort, men det er fort gjort også. Han er typen som må lære alt på gal måte. Han fant ut hvor etsende batterisyre var da han bare satte ett batteri i baksetet også veltet det. Noe stoff i setet smeltet bort og han satte seg der med den nye buksa si. Så satte han seg i sjåførstolen og nå er det bare passasjersetet som er fint i den bilen. Han fikk helt nye dekk og etter en uke, var det bare cord igjen. Jeg må si jeg måtte glise godt da faren hans skjelte han ut.

men tilbake til temaet.

Det skal vel litt til for at stålwire smelter? Er det noe gummi/plastikk i den mekaniske overføringen fra håndbrekk-stanga til wire?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider