Gå til innhold

Motorbytte golf cl --> gti

Ranger emnet


olemarius

Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for tilbakemeldinger!

 

Får grenrøret mitt i morgen , blir sexy å få det i hus!! Skal monteres å tas bilde av!

 

Men har noen spørsmål :

 

1. Motorfeste på venstre side er kappa ut med vinkelsliper rundt motorfeste, når jeg prøver skru ut skruen går den bare rundt og rundt! Hva kan gjøres her ??

 

2. Jeg har nylig kjøpt meg en kliss ny 45a dynamo, vil det være nødvening med en 65a dynamo som gti'en kom med for å drive oppsettet mitt ?

 

3. Kjøpte en gti radiator og fikk med ekspansasjons tank, den ene tuten øverst går til radiatoren, men det er en tut til, hvor skal det strekkes slange fra denne til ?

 

1) Mulig jeg husker feil, men om det er umbracobolt så banker du inn en passende 12kantbits (etter å ha spraya på massive mengder med CRC). Om ikke dette funker får du prøve å feste bitsen med et sveisepunkt eller to. Da har det vær så god å løsne.

 

3) Tilkoblinga nede på ekspansjonstanken skal kobles på metallrøret som går på høyresida av blokka (sett forfra). Motoren du hadde fra før av har et annet rør, ettersom den hadde radiator med innebygget ekspansjonstank. Med litt flaks sitter røret på GTI-motoren. Hvis ikke drar du til høggern og plukker det fra en G2 som har separat ekspansjonstank.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor har du holdt deg i det siste böhser ??

 

Har fått tilbud fra england om 16v skivebrems bakre kretser, 600 kr!

 

Samt funnet meg de ventilene du snakka om fra rocco! Ikke verst det!

 

Så føler jeg er på rett vei hvertfall!

 

Tror du jeg vil trenge en gti-bensin tank til dette motor prosjektet ?

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da husker du nok feil, for det er vanlig sekskant skrue eller hva det er ,husker ikke størrelse ! Jeg får godt nok feste, men selve skruen går rundt inne i pakningen!!

 

Da skjønner jeg ikke helt hva du mener. Jeg må ta en titt på ressursmotoren jeg har stående i verkstedet mitt. Men med 13 timers arbeidsdager, som jeg har om dagen, tør jeg ikke garantere annet enn at jeg ikke kommer til å dra dit med det første.....

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da er jeg med! Som du ser er motorfestet skrudd fast i blokka med umbracoskruer (som jeg sa). Kapp rett og slet av hodet på bolten (det som synes rett fram på bildet) med en vinkelsliper og bank ut resten av bolten. Gjengehylsa i enden (som går rundt for deg) sitter i bilen (i bakkant av motorfestet på rammevangen), så du trenger den uansett ikke.

 

Nå er det tid for å få besøk av Jon Blund for mitt vedkommende. Er tross alt bare fem timer til jeg skal opp igjen...

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår