Gå til innhold

Motorbytte golf cl --> gti

Ranger emnet

olemarius

Anbefalte innlegg

• Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Av over 300 golf 2 på huggerne i norge må det finnes en 16v :)

gidda ikke lese igjennom hele lista men så fort en g60... kansje den er likedan?

http://www.bruktbildeler.com/2002/bildeler.asp?huggeri=Alle+huggerier&bilmerke=95&merkenavn=VW&biltype=950612&typenavn=GOLF+II+84-91&bildel=HelBil&delenavn=Hel+bil&huggernavn=Alle+huggerier+som+har+delen&modus=Resultat

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager må du ha bremser bak fra 16V? Den eneste forskjellen er diameteren på stemplene i kaliperne; hhv. 36mm og 38mm. Førstnevnte bremser mer enn godt nok på denne lette bilen. Det viktigste er at du får tak i deler fra en G2, ettersom akseltappene har fire festebolter (slik du allerede har på den bakstillinga du har på bilen).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah men jeg må jo uansett ha kaliperne bak og !!! Og det er jo ikke all verdens biler som har det ? ??

Selve kaliperne er jo ikke noe problem å finne. Det kan jo tas fra Golf 2, Passat 35i, G3 osv. Det som er kritisk for deg er at du får tak i akseltapper fra en G2. Selvfølgelig er det da mest behagelig om du får tak i en komplett bakstilling fra en G2 GTI/GTI 16V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er akseltapper, men dessverre er det umulig å se boltmønsteret, ettersom dette er dekket av den indre fettkoppen (det konkave dekslet som er tredd ned på tappen). De to festeørene som stikker ut er til å feste sadelen (festebraketten til kaliperen) i.

Om du sliter med å få tak i ting komplett er det bare å begynne å samle. Det folk plukker først på høggern er selve kaliperne og ev. sadlene (for å få nye glidepinner).

Tips: Dersom du ikke har Haynes-manual til bilen din anbefales det sterkt å kjøpe det. I tillegg er det nødvendig å ha manual til den mest aktuelle ressursbilen; i ditt tilfelle Golf 2. Der finnes det detaljerte tegninger av bremsene bak, som vil besvare spørsmålene dine. Mye enklere å se på konkrete tegninger enn å tolke mine forsøk på å visualisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forståelig!

Uansett så har jeg nå ordna meg golf 4 kalipere og regner med å få disse i hus når jeg reiser til england, så da skal jeg egentlig ha alt til å bygge om til skiver bak! Det blir kanon bra!

I tilegg har jeg bestilt noen überfete filter til weberene ! Bilde her :

http://www.hostdub.com/albums/Eurotrashrabbit/Memory_Stick_4_254.sized.jpg

Böhser Onkäl :

Reineken shop svarer ikke på mail, har du noen anelse om de har ferie eller ikke fatter engelsk ?

Mvh

Ole Marius

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forståelig!

Böhser Onkäl :

Reineken shop svarer ikke på mail, har du noen anelse om de har ferie eller ikke fatter engelsk ?

Mvh

Ole Marius

Når du har vært der nede og sett at mannen snakker i to telefoner og ekspederer 2-3 kunder på en gang (alene i butikken) så er det forståelig at det tar litt mer enn et par dager å få svar på e-post. Spesielt om de er av typen "forespørsel om pris".

Men det er jo en nettbutikk der også. Når du finner varen du er ute etter så er jo et av valgene du har "im Warenkorb legen" (=legg i handlekurva). Da behøver man ikke forholde seg til stressa mann i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider