Gå til innhold

Fra T til A-kam i B230FT

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

hei!

 

Skal sette en A-kam i min B230FT, men leser på feks denne linken;http://turbobricks.com/specs.php?content=camshafts

 

Her står det at A-kam'en må settes 4 grader offset fra det gamle tenningsmerket... må ærlig innrømme jeg ser ut som et spørsmålstegn nå..hehe, hvorfor holder det ikke å bruke std-tennings-merker? trudde tenninga justerte seg selv...

 

Er liksom ikke så mange prosedyrer man kan få 4 grader ofset på... står ikke om det er for eller bakover fra tenningsmerket heller.

 

Noen som aner hvordan man faktisk gjør dette? Det å bytte kamm'en er greit, bare selve justeringen jeg sliter med.. :) Edit; skal det justeres noe over hodet!? Bare å sette kam-drevet der den game T-kammen har merket sitt?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The lower performance cams ("T" and "M") were timed straight up (according to Volvo timing marks) while the "A" and "K" were given 4 degrees of advance. This tends to offset the effect of their reduced low speed torque.

 

Det er vel kam-tidene som er endret, og ikke tenningstidene? Jeg har ikke vært borti noen motorer som skal ha 0 grader tenning...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kam-tidene som er endret, og ikke tenningstidene? Jeg har ikke vært borti noen motorer som skal ha 0 grader tenning...

 

ja.. kanskje kamtidene de snakker om der... men burde vel bare være å sette kam-drevet på posisjon som T-kam'en... ved merket i regreim-dekselet?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trudde det var nesten bolt on jeg.. :eek:

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre kærer :D Da kan jeg med hevet hode sette inn A-kam'en til helga :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

B230ET har også A-kam etter alt jeg vet hvertfal :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår