Gå til innhold

bilen min fusker (b230ET)

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Hjelp bilen min fusker.

når jeg kjører bilen belaster den. begynner det å suske noe helt sinnsykt når jeg kommer opp til 2000rpm.

Men når jeg ruser motoren kan jeg trekke den helt til 5000rpm. da hender det at det skyter i potta.

svart røyk kommer det av den også og den soter pluggene.

har bytta.

-coil

-fordeler lokk

-rotor plugg ledninger

-plugger.

Kan det være feil tima reg reim??

Kan det være en føler i innsprut anlegget som ikke funker som gjør at den oppfører seg sånn?

kan det være feil bensin trykk? (hva skal det være. å lønner det seg da å kjøpe juster bar?)

har testa å koble ut kald start dysa. men det hjalp ingen ting.

:hvaskjera

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, går dette over når du har kjørt bilen i 15-20 minutter?

Jeg har en B230K og den har akkurat samme problemet. På 2000 rpm virker det som om den kutter helt, og jeg må slippe gassen og ruse/slure med clutchen for at den ikke skal kveles...

Hos meg går dette over etter ca 15-20 minutter med kjøring, når motoren er blitt skikkelig varm.

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet i min b230et 86 model også, svart røyk, poffa ut svart røyk når jeg slapp gassen, ettertente og var bare helt idiot.

Bytta chip, bytta fra 95 til 98 blyfri og sendte den til et verkstedet som bytta noen dyser, så nå funker den som gull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet i min b230et 86 model også, svart røyk, poffa ut svart røyk når jeg slapp gassen, ettertente og var bare helt idiot.

Bytta chip, bytta fra 95 til 98 blyfri og sendte den til et verkstedet som bytta noen dyser, så nå funker den som gull..

oki

har ikk testa å kjøre bilen i 15-20 min.

men kjøre den i 5min ga seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte den var nå. det ga seg ikke. dro ut luft masse målere. sjedde det ingen ting akuratt det samma. som når det var i.

åssen vill motoren oppføre seg når den ikke er der ??

Noen i halden området som har en sånn en jag kunne ha testa eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gikk også nesten ikke. Prøvde masse men fant ut tilslutt at intercooleren min ikke var tett, at den trakk falskluft. for på min 230 et fra 87 sitter det luftmengdemåler. En boks før turboen med et spjeld inni. luftmasse måler er mer et rør med en føler inni som føler luftstrømmen.

87 240Turbo. lyst på 350hk.

99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P

99 Vectra B 2,0 16v CD stv.

old volvos never die, they only go faster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det. b230ET'en har spjeld/klaff inni. Den typen luftmengemåler syns jeg egentlig er veldig bra. min har fått mye juling, og lever i beste velgående fortsatt. Kjører uten dump en gang i blandt, og da hører man den klaffen smeller godt fram og tilbake når jeg slipper gassen...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider