Gå til innhold

bilen min fusker (b230ET)

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

plugger man ut LMM på frisk motor, så stopper motoren med en gang, mener jeg. Starter du den uten kontakta til lmm i, så starter den og trekker til deg lufta i systemet for så å stoppe. (tar ca. 2sek)

når eg har prøvd og nappe ut masse/mengdemålere i forbindelse med feilsøking, har motoren berre gått ned på tomgang og generelt gått dårli på tomgang... men har aldri slokna momentant..

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samma problemet med min første turen på litt ladetrykk. Da jeg gira fra 2-3 gir merka jeg det første gang.. Og senere så kødda den hele tia når den var varm. Med ett jeg fikk ladetrykk så fikk jeg bensinkutt. Problemet var at pumpa var for lita, så jeg satte på pumpe fra s**b 900turbo med k-jet og siden har det funka fint. Det var i allefall problemet på min.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når eg har prøvd og nappe ut masse/mengdemålere i forbindelse med feilsøking, har motoren berre gått ned på tomgang og generelt gått dårli på tomgang... men har aldri slokna momentant..

Har du sjekka falskluft, sprekt intercooler samt trykkrør-systemet for lekkasje?... Gjør det!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var en feil eliminert.

hvist det er er volvo guru som har lyst på en halden tur så sier jeg ikke nei takk. noen som har men LMM å låne mi. så jeg hår tsta med en frisk en??

Er det noen mulig het å måle i stikket til LMM om den faktisk får signaler??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute å testa litt i sta.

når jeg drar ut pluggledning til sylinder nr 4 skjer det ingen ting.

sylinder nr 3 skjer det ingen ting

sylinder nr 2 sjer det ingen ting

når jeg drar ut til sylinder nr 1 skjer det ingen ting.

men når jeg drar ut til 2 samtidig skjer det noe dat detter den ned på turtall betraktlig. den går på en sylinder.

men hva kan årskjaken være til at den går på en??:hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry at jeg ikke kan hjelpe deg no stort ass... men finn noen som har samma LMM'en og bytt og prøv..

ja. det er det jeg sliter med

thenkte jeg skulle måle ledningene fra lmm til styre boksen å sjekke at det ikke har blitt ett brudd der eller noe.

det må jo være den. det komme sikklig svart røyk fra bilen. den orntlig svir i øya..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måla en del følere som går inn til motronic boksen. så ut som det ikke var noe lednings brudd eller noe der.

I morra skal jeg sjekke bensin trykket. Skal det vare 3bar på tomgang??

også er jeg forsatt på leting etter en LMM som funker. som jeg kunne ha lånt å sjekka om det var den som var gåen. eller så ser jeg etter en org motronic boks som ikke er chippa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider