Gå til innhold

320i e30 problem, hva kan det være? motoren skrur seg plutselig av

Ranger emnet

melbye...

Anbefalte innlegg

Når jeg kjørte i dag skrudde motoren seg plutselig av to ganger på en kort tur. Det skjedde ikke ved igangsetting eller ved giring men på gjevn fart under kjøring, og så bare "skrudde" den på seg igjen, med en gang. på tomgang går den som normalt. Det er snakk om 320i 88mod.

noen som har peiling på hva det kan være?!?!

takknemlig for svar.

( )- 00´ Seat Toledo Sport.

(X)- 87´ Volkswagen Golf.

(X)- 97´ Seat Cordoba Se.

(X)- 88´ Bmw (e30) 320i.

(X)- 03´ Motorhispania RX. (X)- 97´ Honda sfx. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøøh.. Nåh.. Den har jeg ikke hørt før. Kan jo være dårlig kontakt i tenningslåsen din. Men skrur "den" av tenningen også da? Kanskje bensinpumpereleet? må neste fortelle litt mer om problemet.

Personlig så tror jeg det er et par smånisser som har det litt morosamt med deg!! :D

Bravo, Mike, Whiskey!

-E30 327 turbo

- 97 Octavia 1,9tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, alt skrudde seg av, tenning lys alt, i et halv sekund, så bare skrudde den på seg igjen som det ikke hadde skjedd noe... kjørte i dag og alt fungerer som det skal, merkelig...!!!

(X)- 88´ Bmw (e30) 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har den mekaniske delen av tenningslås med at bilen "slår seg av" å gjøre ? vis det skulle overhodet være noe med tenningslåsen så må det være bunnen av tenninslåsen, dette er rund plast sak som er utbyttbar. sjekk kontakten til tempføleren og releène, smør med litt wd40 etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut av problemet, tror jeg da, og det er lite latterlig! skulle hjem etter å ha vært hos en kompis og når jeg vridde om tenninga, skjedde det ikke`no... opp med panseret løpe rundt til batteriet og titte.. hva fant jeg? den ene lille ledningen som sitter på minuspolen har detti av, satt der sist jeg sjekket når problemet dukket opp. skrudde på denne igjen og brom, tok en tur og ikke noe gærent?!?!?! så nå håper jeg at det var problemet- løs ledning, og at det ikke skjer noe mer kødd,-)hehe men takk for svar!

(X)- 88´ Bmw (e30) 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider