Stringmon Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Hei! Har en god del små riper over hele frontruta på 323'n min, blir vanskelig og se klart hvis det regner eller sola står rett på ruta. Tror det er skader etter is-skraping av forrige eier... Tror ikke den kommer til og bli godkjent på EU-kontroll pga. dette. Lurte derfor på om det finnes noen måte og polere vekk disse små ripene... Eller må jeg ha ny frontrute..? Samme problem med bakruta, men denne er de vel ikke så nøye med på kontroll, eller?:well Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Stringmon skrev: Hei! Har en god del små riper over hele frontruta på 323'n min, blir vanskelig og se klart hvis det regner eller sola står rett på ruta. Tror det er skader etter is-skraping av forrige eier... Tror ikke den kommer til og bli godkjent på EU-kontroll pga. dette. Lurte derfor på om det finnes noen måte og polere vekk disse små ripene... Eller må jeg ha ny frontrute..? Samme problem med bakruta, men denne er de vel ikke så nøye med på kontroll, eller?:well Ta deg en tur til et Bilglass verksted, de kan se på ruten om du må bytte den eller om de bare kan slipe den for deg. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adzam Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Har samme problem, en kompis foreslo å lage fake steinsprang så få det på forsikringen..hehe. Var på et bilpleieplass som sliper ned ruter å forhørte meg om pris og fikk vite å slipe ned ruten koster nesten det samme som ny rute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stringmon Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Har bestilt en slags slipepolish for og ha på frontruta nå, får den om et par dager, håper det funker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda_GF Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Stringmon skrev: Har bestilt en slags slipepolish for og ha på frontruta nå, får den om et par dager, håper det funker... Det funker fint å slipe vekk små, grunne riper i frontruten med slipepasta beregnet for bilruter. Bruk roterende poleringsmaskin med middels fast skumgummipad på. OBS! Bakruten bør ikke slipes, da denne lett sprekker av varmen som oppstår. Bakruten er nemlig ikke herdet på samme måten som fronruten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Noen som har no Navn/Merke på denne slipe pasta'n da? Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stringmon Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Send en mail til Hartveit Butikk AS (post@hartveitbutikk.no) og spør dem om de har slipepasta for og pusse bort riper i frontruta. Tror jeg betalte rundt 60kr for en pose nok til en behandling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg