Gå til innhold

Redusere størrelse på skilt

Ranger emnet

Hondaen

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt meg en ny frontfanger slik at jeg får bedre plass til intercooler og rør.

"problemet" er det store ekle flate skiltet som ødelegger luftstrømmen og utseende totalt..

Siden det i disse dager er klink umulig å få tak i små skilt, tror dere biltilsyn/snut blir hissig hvis jeg trimmer ned litt av kantene på skiltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt små skilt et eller annet sted.

Mange kamerater av meg som har det.

Til og med på varebiler.

Politiet utpå her bryr seg ikke plagsomt mye om det, har ikke hørt om noen som har blitt "tatt" for det ennå.

Det var en gang en som satte det under fangeren, slik at det bli "litt" usynlig, men han ble bare bedt om å sette det litt lengre opp, så skulle de glemme det sa poitimannen.

Kapp skiltet du..!!blah

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.abm.no De lager alle type skilt.

Har de lov til å lage registreringsskilt da? Vil ikke det bli sett på som dokumentforfalskning...?

Sjekket på siden på nettsiden til Lator Skiltfabrikk i Bergen, og der står det at alle bestillinger må gå gjennom Statens Vegvesen. Men de produserer iallefall små skilter, så det er jo bare til å overbevise SV om at du har behov for det ;)

http://www.latorskilt.no/pages/bestilling/bestilling.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klipte skiltet mitt forran i høyden ( men ikke så mye at det var helt opplagt at det var klippet ) .. da jeg var å leverte skiltene for vinteren så kommenterte dem ikke det , og jeg fikk heller ikke noe krav om å få tak på nye.. det forran er ca 1 cm lavere en det bak ( ikke klippet noe i lengden )

- 92 Vento 1.8

- 88 Golf2 GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempelett å ordne lite skilt. Dette er jo amerikanske skilt dere snakker om?? De små kvadratiske?? Snakka med noen i et skiltmakeri og de sa det bare var å vise bilen på bt med fangere som var bygd for am skilter. Det var grunn nokk i følge de. Må vel nesten tro dem når de har lagd masse skilt for folk. Det var dessuten bare å få en godkjenning på det fra biltilsynet og skiltmakerene skulle lage de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempelett å ordne lite skilt. Dette er jo amerikanske skilt dere snakker om?? De små kvadratiske?? Snakka med noen i et skiltmakeri og de sa det bare var å vise bilen på bt med fangere som var bygd for am skilter. Det var grunn nokk i følge de. Må vel nesten tro dem når de har lagd masse skilt for folk. Det var dessuten bare å få en godkjenning på det fra biltilsynet og skiltmakerene skulle lage de.

fra og med 1.5.2005 ( eller rundt der ) så leveres det ikke ut små skilt hos biltisynet på biler som originalt er levert med plass til store skilt ( og da spiller det ingen rolle om du bytter fanger eller ei på den ).. dvs om bilen er typegodkjent i norge med stort skilt så får du ikke lite skilt uansett..

- 92 Vento 1.8

- 88 Golf2 GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt teknisk umulig er det ikke, men etter mai 2005 ble det MYE vanskeligere, spesielt fremme.

Det må sendes skriftlig søknad, bilen bør vises, osv. Tar litt tid, og svaret er relativt ofte negativt. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider