Gå til innhold

Støt fra chassiet på bilen etter kjøring

Ranger emnet

ugn

Anbefalte innlegg

Heisann,

Bare lurte på om noen hadde noen tips til problemet mitt.

Etter at jeg har kablet opp pluss og minuskabler i bilen så får jeg støt hver gang jeg har kjørt en tur og går ut av bilen.

I teorien skal det ikke ha noe med kablingen å gjøre, da man ikke skal merke 12volt på kroppen i det hele tatt.

Men det kom jo rett etter at jeg har begynt å kable, så jeg antar at det må være noe pga. det.

Har forresten kablet fra pluss pol bakover til bagasjerom. Fra dynamo til minuspol og fra minuspol til chassi.

Alle kabelsko er pusset og skal ha god kontakt. Finner maks 0.02 spenningsforskjell fra hva som måles på batteri til hva som måles bak i bagasjerommet.

Nå er ikke plusskabelen koblet til noe, der den ligger bak i bagasjerommet, har bare koblet den til en fordelingsboks, som ikke har kontakt med chassi.

Noen som har noen tips til hvorfor jeg får støt hver gang jeg går ut av bilen?

Den lykkelige eier av:

Nissan Almera '97 1,6SR mitt H&R und K&N

Alpine - Kicker - Kinetik - Infinity - Audison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

eneste tipset jeg kan gi er det samme som jeg gjør hver gang. hold i døren mens du går ut, da får du ikke støt. blir fort til en vane, hehe.

Ikke det beste tipset jeg har lest!!!

En slik feil bør utbedres og rettes!

Det er en grunn til at dette skjer og hvis trådstarter ikke finner dette ut selv så er det å anbefale å oppsøke en person som kan påta seg jobben med å feilsøke bilen.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dette hadde med årstiden og statisk elektrisitet å gjøre jeg. Jeg har ihvertfall ikke opplevd å få støt i bilen min før det ble varmt i vår. Nå får jeg støt nesten hver gang det er varmt og tørt og jeg har ikke gjort forandringer med noe som helst elektrisk.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha ;D Mange gode forslag her :)

Sette inn seter trekt med kobbernetting, som igjen er jordet, det er nok løsningen.

Men fra spøk til magnum, eneste jeg kan tenke meg i farten må være coilen.

Det er jo det eneste som produserer nok volt til at kroppen merker støtet.

Må da være flere som har vært borte i dette problemet og funnet en løsning :)

Den lykkelige eier av:

Nissan Almera '97 1,6SR mitt H&R und K&N

Alpine - Kicker - Kinetik - Infinity - Audison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la en myk avisolert kabel henge under bilen for eks.

men man må regne med at den blir slitt bort ganske fort om man kjører mye.

nemlig :)

De fleste bilrekvisitaforretninger har egnet "utstyr" for dette, typiske metallstenger med plast rundt som du skrur fast i chassie på bilen som henger og dingler i bakken, brukte selv sånne på mondeoen, og det ser jaggu ut som jeg må hive på en på vitoen også nå, blitt litt gnister der den siste uka :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider