Gå til innhold

Bygger om fra is til cosworth, bakstilling!.. faen

simlok

Anbefalte innlegg

Hei noen som kan hjelpe meg med valg av bakstilling (DIFF).. Jeg tenkte på en 4x4 bakstilling (cossi),, den skal være god for 450 hk. og den skal passe rett på bærebruene. mt75 kassa skal tåle ca 350 hk etter hva jeg har hørt...

Noen som har noen forslag?,, kan jeg bruke noe fra scorpio?? ER det noen ombygging jeg burde vite om??

jeg kjøpte motoren min i deler, uten girkasse og kjølere:P for 27 lapper... DYRT eller:P?.. MEN faen jeg gidder ikke lete mere:P

Mangler bare og finne ut av bakstilling håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Absolutt beste å kjøpe en 2wd diff som er 7,5" med brems istedetfor en 4x4 diff som er 7" og tåler ingenting!

Koster kanskje et par tusen mer, men er absolutt verdt pengene.

Og angående ombyggingen; har du hele komplette Cossie understellet er det meget enkelt, men skal du bytte kun diffen så må du vite om du har skivebrems eller trommelbrems originalt bak på is'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hei noen som kan hjelpe meg med valg av bakstilling (DIFF).. Jeg tenkte på en 4x4 bakstilling (cossi),, den skal være god for 450 hk. og den skal passe rett på bærebruene. mt75 kassa skal tåle ca 350 hk etter hva jeg har hørt...

Noen som har noen forslag?,, kan jeg bruke noe fra scorpio?? ER det noen ombygging jeg burde vite om??

jeg kjøpte motoren min i deler, uten girkasse og kjølere:P for 27 lapper... DYRT eller:P?.. MEN faen jeg gidder ikke lete mere:P

Mangler bare og finne ut av bakstilling håper noen kan hjelpe.

27 tusen for en cossie maskin? Nyoverhalt originalmotor da eller? Synes det virka litt dyrt..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyyyrt ja!,, grise dyrt,, jeg ville egentlig ikke ha det, men så komm han bare på døra og da hadde jeg alerede betallt,, så ble d bare rot

Lurt å tenke og sjekke opp litt før du sier ja til noe du etterpå ikke vil ha likevel..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider