SSHaugerud Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Noen som veit hva slags effekt du får med to stk stromberg gassere på Orginal B20 motor i volvo 142? Er ikke sikker på størrelsen, men la oss si det er 45mm`ere.Det står i hverfall 175 på dem. Egentlig Langførr som spør. Siter volvo 940 91mod volvo 142 69mod-solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TitaniumRods Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Noen som veit hva slags effekt du får med to stk stromberg gassere på Orginal B20 motor i volvo 142? Er ikke sikker på størrelsen, men la oss si det er 45mm`ere.Det står i hverfall 175 på dem. Egentlig Langførr som spør. For det første så er Stromberg 175CD enkle forgassere, ikke doble.. B20A ble levert med en enkel Stromberg, mens B20B (Sport motoren med 100hk) ble levert med 2 enkle SU forgassere... Ergo Stromberg ble levert singel, og SU levert som to. Men går fult ann å montere to stk Stromberg på innsuget til to Su.. Men gir ikke no effekt økning som er noe å snakke om, ved å montere to Stromberg, kontra å ha 1 Stromberg. Kommer bare til å bruke mer bensin, og vil ikke gi no merkbar forskjell. Monter heller C (sport kamakselen)kamaksel og bruk to Su'er.. Da får du ca 100hk i B20'n. Vet ikke om du har misforstått, virker som du blander mellom doble og enkle forgassere. Har man to Stromberg eller to Su forgassere på motoren sin, så har man ikke doble forgassere. Da har man to enkle forgassere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik^ Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Men sier han ikke TO STK a? Er det så vanskelig å misforstå? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 For det første så er Stromberg 175CD enkle forgassere, ikke doble.. B20A ble levert med en enkel Stromberg, mens B20B (Sport motoren med 100hk) ble levert med 2 enkle SU forgassere... Ergo Stromberg ble levert singel, og SU levert som to. Men går fult ann å montere to stk Stromberg på innsuget til to Su.. Men gir ikke no effekt økning som er noe å snakke om, ved å montere to Stromberg, kontra å ha 1 Stromberg. Kommer bare til å bruke mer bensin, og vil ikke gi no merkbar forskjell. Monter heller C (sport kamakselen)kamaksel og bruk to Su'er.. Da får du ca 100hk i B20'n. Og omvendt. Doble Stromberg bl.a. i USA, og enkel SU forekom i nyere B20. SU helt klart å foretrekke av de to, synes jeg. Doble SU i god stand og riktig innstilt, drar minder bensin enn en sliten enkel Stromberg. Billig oppskrift: Doble SU, D-kam(eller K) , plane toppen 2,5 mm. (kanskje litt forsiktig porting) Kjørte med dette oppsettet på en Amazon ,gikk som et skudd, og brukte ca. 0,85 l/mil på langkjøring :) Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 blir det noe effektøkning med bare to doble weber 45mm og grenrør da? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 ingen som vet? har topp som er høvla 0,7mm og da Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TitaniumRods Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 ingen som vet? har topp som er høvla 0,7mm og da Alt må stå i forhold til hverandre. Hjelper ikke stort å ha doble 45 Weber, grenrør og original topp og kamaksel.. Går dårligere enn originalt.. Må ha topp å kamaksel som tilsvarer grenør og forgassere! Men har du 2stk 45mm Webere, så vil veldig jeg kjøpe de av deg!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 da må du gi mye for de! har nettopp kjøpt de og grenrør og jeg sparer nå til steg 4 topp og kg6 kam :) Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TitaniumRods Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 da må du gi mye for de! har nettopp kjøpt de og grenrør og jeg sparer nå til steg 4 topp og kg6 kam :) Hehe, blir så å si identisk med min motor! Bortsett fra at jeg har KG5 kam! Men si ifra hvis du kommer over ett par med doble forgassere da??! Har 2stk 45 ADDHE Solex, og 1stk 48 DHLA Dellorto og 1stk 45 DCOE Weber, men Solexene er umulig å få tak i halsringer og dyser til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 skal si fra om jeg ser noen til salgs!! Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.