Gå til innhold

Turbo grenrør, 740 vs 940

Ranger emnet

Riff

Anbefalte innlegg

Som alle vet er jo 940 turbo grenrøret bedre enn det originale på en 740(b230et).

Men det jeg ikke helt har funnet ut, er om flensen er den samme?

Skal bruke 940 grenrøret men har ikke fått det enda, så det hadde jo vært fint å vite før jeg bestiller meg en ny turbo.

Kan jo og spør, noen som vet hvor jeg får kjøpt chip til motronic? Skal ha 3" lmm og 465cc dysene.

Bør jeg bytte bensin pumper og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET-manifolden har tykke bolter tværs gjennom manifolden, mens 940-grenrøret har slankere gjengetapper (?) skrudd inn fra forsiden, men selve Flensen er den samme... kun forskjell på festeboltene(Som jeg kaller de).

edit; Med andre ord sliter en 940-turbo med å komme seg på et ET-grenrør uten borring av hullene.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo og spør, noen som vet hvor jeg får kjøpt chip til motronic? Skal ha 3" lmm og 465cc dysene.

Bør jeg bytte bensin pumper og?

Kontakt Turboperformance her på forumet.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en turbo på vei nå som etter det KRB sier skal passe. Er en turbonetics t3/t4 hybrid. Siden jeg skal chippe og ha større dyser og lmm så kan jeg like godt skaffe en større turbo og :)

Men noen som vet hvordan jeg modder bmw lmm'n for å fungere sammen med motronicen? Har lest litt på forskjellige forum, der de snakker om å flytte over elektroniken.. men har ikke funnet ut hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider