Gå til innhold

Ikke varme i cupe'n? 318 e36

Ranger emnet

BIG1

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på å kjøpe en bil nå... men det er et trøbbel med den, den får ikke varme i cupe'n, den har aircondition.

Måleren for motorvarmen viser jo rett.. noen som har peiling på hva det kan være? Han sier han får litt varme hvis han tømmer i litt kjølevæske en stund... han tror det kan være noe med radiatoren.

Gjelder en bmw 318i e36 1994 modell.

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest //TCCW
Hei.

Lurer på å kjøpe en bil nå... men det er et trøbbel med den, den får ikke varme i cupe'n, den har aircondition.

Måleren for motorvarmen viser jo rett.. noen som har peiling på hva det kan være? Han sier han får litt varme hvis han tømmer i litt kjølevæske en stund... han tror det kan være noe med radiatoren.

Gjelder en bmw 318i e36 1994 modell.

Har samme problem med min for tiden. Det er kjølevannsnivået som er lavt pga den lekker en plass.

Btw : kjøp e36 med sekser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikael!!! Du har da kjøpt deg CAB og det er KALDT ute nå!! :) Ha på taket så skal du se det blir varmere.

Jeg har sånn delvis samme problem med varmaparatet, og det viser seg at den har kvitta seg med noe av kjølevannet. jeg trykktesta anlegget, og det var en bitterliten lekasje hvor expansjonstanken går inn til radiatoren, antagelig en Oring som er gåen.

Om det ikke er det som er problemet så er det luft i anlegget. Prøv å lufte.. Kjør bilen varm, og åpne den lille skruen ved siden av expansjonstanken til det begynner å komme noe ut. Med meg så hjalp det å trø litt på gassen å holde litt turtall samtidig.

Pr. Ansvarlig Nordmøre Gatebilklubb

http://www.nordmoregatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider