Gå til innhold

lambda-surr

Ranger emnet


Zeerocool

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på å surre med lambdasonden. Var å kjøpte en ny en på biltema og skulle enkelt å greit bytte greia, men den gang ei. Jeg skal skjøte sammen den nye lambda'n med den gamle kontakten men det er jo allverdens farger på ledninger der, noen som gidder å se på bildene her jeg har tatt og fortelle meg om jeg har koblet rett, eller om jeg har bomma fullstendig....? Er forøvrig håpløs på tekniske tegninger og det er en her fra biltema.

Jeg har en 89-modell corrado G60 og derfor har jeg 3-ledninger på lambdaen..som dere sikkert ser ut i fra bildene ;)

 

Egil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var jeg ute å kjørte med bilen med den koblinga som jeg har gjort, det går dårlig gitt!!! Virker som om bilen får bensin litt sånn når det passer seg..så går ut i fra at det er koblet feil.

Men nå skulle jeg teste forskjellige koblinger og nå får jeg ikke start på bilen!! Motoren drar rundt, men vil ikke starte, hva kan være galt da?

Setter pris på raske svar, da jeg har det meget travelt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ute å kjørte med bilen med den koblinga som jeg har gjort, det går dårlig gitt!!! Virker som om bilen får bensin litt sånn når det passer seg..så går ut i fra at det er koblet feil.

Men nå skulle jeg teste forskjellige koblinger og nå får jeg ikke start på bilen!! Motoren drar rundt, men vil ikke starte, hva kan være galt da?

Setter pris på raske svar, da jeg har det meget travelt! :(

 

 

Skjønner ikke en skit av bildene, men uansett.. om du kopler lambda feil så kan du visstnok koke hjernen på bilen. Var i allefall den meldingen jeg fikk på VW Vortex når jeg engang holdt på med det der. Nå koplet jeg den riktig den gang.. og trur jeg koplet som sagt over her, hvit på svart, og blå på svart.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke en skit av bildene, men uansett.. om du kopler lambda feil så kan du visstnok koke hjernen på bilen. Var i allefall den meldingen jeg fikk på VW Vortex når jeg engang holdt på med det der. Nå koplet jeg den riktig den gang.. og trur jeg koplet som sagt over her, hvit på svart, og blå på svart.

 

Oi, håper ikke jeg har gjort det...

Men prøver med den koblinga jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satte på lambda fra biltema på bror min sin i helga og det er bare å koble de to hvite ledningene fra kontakten sammen med de to svarte fra lambda, deretter tar du den svarte fra kontakten og kobler sammen med blå fra lambda.

 

pass på å få god kontakt og ikke gjør ledningen stort lenger eller kortere enn originalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satte på lambda fra biltema på bror min sin i helga og det er bare å koble de to hvite ledningene fra kontakten sammen med de to svarte fra lambda, deretter tar du den svarte fra kontakten og kobler sammen med blå fra lambda.

 

pass på å få god kontakt og ikke gjør ledningen stort lenger eller kortere enn originalt!

 

Sounds good! Da skal det nok bli årnings på lambdaen vettu :)

Får lånt meg en hjerne å teste med å, for å se om min har tatt knekken (den i bilen altså! :assman )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med feil signal inn vil bare motorstyringen gå over i "nødmodus". Ta av batteri noen minutter etter du kobler om så ordner det seg. Merk at det kan være at du må kjøre 20-30 mil før alt er stabilt

 

Så det du sier, er at det ikke er sikkert at hjernen er "Kokt"? At hvis jeg kobler lambda rett og kobler ut batteriet, så skal funke ok? Vel, skader jo ikke å teste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår