Gå til innhold

lambda-surr

Ranger emnet


Zeerocool

Anbefalte innlegg

nei, men den reagerer rart på for lite volt, så vidt jeg husker. den kjører på med altfor mye bensin eller noe, right?

 

hjernen er på vei!

Som er Nødmodus. Tror alle motorstyringer som benytter seg av lambdamåling har lagt inn dette. Vil tro at de er int. i at så lite biler som mulig kommer seg på verksted før motorras

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hjernen er på vei!

 

Supert, den var ikke i posten i dag, så kommer vel i morgen! Skal holde dere oppdatert om hva som skjer etterhvert jeg da. Men akkurat nå er jeg inne i eksamensperiode, skal levere torsdag, så da er det mekk igjen ;)

 

Takk for alle svar og tips så langt! :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som er Nødmodus. Tror alle motorstyringer som benytter seg av lambdamåling har lagt inn dette. Vil tro at de er int. i at så lite biler som mulig kommer seg på verksted før motorras

Mvh

 

G60 hjernene har ikke noe eget nødprogram. Den benytter seg kun fra input fra sensorene. Har en sensor "litt rar" input gir den bare beskjed om å gå det punktet ved den gitte lasten/turtall som gir mest fuel, og det er ikke særlig mye mer. Tro meg, har plukket noen timmer inne i de chippene :D

 

Hjelper ikke å koble fra batteri, kun å skifte sensor som fungerer. Heldigvis ikke mange sensorer å feilsøke på da

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på lambda..skifta min nå, kjøpte en bosch som jeg måtte koble selv og det gikk greit..så starte jeg bilen og drar ut lambda og får ingen reaksjon..skal ikke turtallet forandre seg hvis den fungerer?

 

Den var slik med den gamle og..kan det være batteri eller digifant? Hvordan kan jeg finne ut om digifant er død?

 

Og er det noen som kan forteller hvordan jeg måler co-pot og hva verdiene skal være?

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på lambda..skifta min nå, kjøpte en bosch som jeg måtte koble selv og det gikk greit..så starte jeg bilen og drar ut lambda og får ingen reaksjon..skal ikke turtallet forandre seg hvis den fungerer?

 

Den var slik med den gamle og..kan det være batteri eller digifant? Hvordan kan jeg finne ut om digifant er død?

 

Og er det noen som kan forteller hvordan jeg måler co-pot og hva verdiene skal være?

 

Mulig du må kjøre noen mil for at ting blr stabilt. Uansett vil du merke det under hardt gasspådrag

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du må kjøre noen mil for at ting blr stabilt. Uansett vil du merke det under hardt gasspådrag

 

Mvh

 

Digifanten skal reagere med en gang den ødelagte føleren er byttet.

 

For å måle CO-pot tar du den ut av røret (enklest slik, sitter jo bare i et klips), og måler motstanden på de ytterste pinnene. Den skal ligge rundt 500 ohm normalt sett og skal endre seg når du skrur på skruen under den blå proppen.

 

Går den fett, er første punkt å sjekke ladespenningen. Er denne for lav gir hjernen ekstra bensin

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digifanten skal reagere med en gang den ødelagte føleren er byttet.

 

For å måle CO-pot tar du den ut av røret (enklest slik, sitter jo bare i et klips), og måler motstanden på de ytterste pinnene. Den skal ligge rundt 500 ohm normalt sett og skal endre seg når du skrur på skruen under den blå proppen.

 

Går den fett, er første punkt å sjekke ladespenningen. Er denne for lav gir hjernen ekstra bensin

 

Ahh, takk så mye :) Skal sjekke ut det i dag!

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppdatering. Jeg var innom en tur der corren står havarert og fjernet kjapt ledningen til hjernen og satt den på den hjernene jeg fikk i posten. Jeg hadde det så travelt at jeg ikke fikk tid til å fjerne og sette på den vakumslangen (har det mye å si kanskje...?) det ga i alle fall ingen endring.

Jeg får fremdeles ikke starte! Virker som om alt funker, men at den ikke får bensin eller noe. Det er en summelyd fra noe som jeg tror er ABS'n når jeg setter på tenninga, og den lyden er der leeeeenge før den blir stille.

Kan det være at bensinpumpa er gåen? Altså problemet kom da jeg holdt på å skifte lambda og jeg ikke visste hvilke ledninger som skulle være koblet med hvilke og jeg prøvde å koble om ledningene mens bilen var i gang:iconsm , da døde den bare. Har faktisk ikke sjekket sikringer enda da, kan det være noe der?

 

Noen tips?

 

Egil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summe lyden er fra abs'en som pumper op trykk til bremsesystemet. Du skal høre bensin pumpen baki om du får noen til å vri om svitsen mens du står med hode baki der.

Om vacuum slangen på hjernen mangler så vil bilen få feil blanding. Den går inn til map sensoren nemlig.

 

Du får sjekke bensin og gnist. Tipper en av delene mangler.

Husket å fylle bensin på tanken? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summe lyden er fra abs'en som pumper op trykk til bremsesystemet. Du skal høre bensin pumpen baki om du får noen til å vri om svitsen mens du står med hode baki der.

Om vacuum slangen på hjernen mangler så vil bilen få feil blanding. Den går inn til map sensoren nemlig.

 

Du får sjekke bensin og gnist. Tipper en av delene mangler.

Husket å fylle bensin på tanken? :D

 

hehe, satt å tenkte på det her om dagen, "enn om det ikke er noe bensin!!" men er nok ganske sikker på at det er bensin ;) Men seff, jeg skal sjekke.

Tipper nok det er at den ikke får bensin på annen måte jeg..

Skal sjekke releet til ecu'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår